Maur inne

Oceania

Elsker forumet
Jeg er så dritt lei de svarte små ekle maurene som det til tider kan kry av her inne.. i gangen, kjøkkenet, badet... Prøver å holde det rent og ryddig, går ut med søppel og lar ikke mat ligge fremme.. Det hjelper å spraye med maurspray, men jeg må si at jeg liker ikke å spraye rundt med slikt selv om det er til innendørs bruk..  (er redd for at minstemann skal få det i seg siden han tar på og spiser på alt)..

Noen som har noen kjerringråd eller tips til hvordan jeg kan få de vekk? 

du må ut å finne tua ;)

Du får kjøpt en boks som du kan sette inne.
Er sukkermauer du har inne og de kommer og tar smuler og mat som ligger omkring.

hope<3 skrev:
du må ut å finne tua ;)

Jeg har lest om de maurene der og det er ikke EN tue, det er MAAAANGE.. så det funker nok ikke.. men noen ganger finner jeg stier og da sprayer jeg der de kommer fra.. hjelper det altså.. men poenget er at jeg liker ikke å spraye så fælt.. 

Vi flyttet inn i en leilighet full av maur en gang i tiden, og da fikk vi kjøpt noen bokser og et slags pulver på felleskjøpet. Så aldri en maur mer på de 3 årene vi bodde der, selv om de andre leilighetene i huset var like plaget. (Det fant jeg ut den dagen vi flyttet, jeg holdt ikke maurpulveret mitt hemmelig med vilje. :P ) Det begynner å bli mange år siden nå, men godt mulig de fremdeles selger supereffektivt maurpulver på felleskjøpet. :)

Vi kjøpte noen maurbokser med noe åte inni som mauren tar med tilbake til tua og så skal det visstnok spre seg etellerannet slik at tua dør ut.

strø bakepulver og melis rundt helle huset ute, inne så har du det der du ser de ofte, melisen gjør at de spiser det og bakepulvere gjør at de dauer

Vi kjøpte en maurboks forrige uke som funket helt supert - bayer garden sin! Hadde millioner av maur i stuen og på kjøkkenet, krydde av dem....
Vi satt vår opp på kvelden når eldste hadde lagt seg, og maurene var vekke når hun kom hjem fra barnehagen dagen etter. Bortevekke! Ingen flere maur! Har ikke sett en eneste siden!

Jeg var også plaga med maur for litt siden.. Men så dro jeg på felleskjøpet og kjøpte pulver, og litt diverse som man kunne strø ute. Jeg gikk rundt hele huset og tok pulveret rundt hele huset. ( bunnen av huset). Etter en uke var alle borte :)

Morellskatten skrev:
Vi kjøpte en maurboks forrige uke som funket helt supert - bayer garden sin! Hadde millioner av maur i stuen og på kjøkkenet, krydde av dem....
Vi satt vår opp på kvelden når eldste hadde lagt seg, og maurene var vekke når hun kom hjem fra barnehagen dagen etter. Bortevekke! Ingen flere maur! Har ikke sett en eneste siden!

LIKER!
Hvor har du kjøpt boksen? 

Prøvde bakepulver og vaniljesukker, men det funket ikke. 

her har vi lagt ut nippon

det er som en slags blank guffe man legger på en liten plastbit over natta.. så spiser maurene av det og tar med til tua si... så dør de.. i tua...
her tok det to dager før de var borte.. :)
Funker både ute og inne..

Kjøpte på Plantasjen, 150 kr for to bokser! Jeg ble så glad når de krypene faktisk var vekke, jeg syntes det var motbydelig å ha dem i hus... Kravlende og ekle....
Det er noe lokkemiddel inni, som er godt, men giftig, som de tar med seg hjem til de andre maurene. Så alle dør! Hurra!

Morellskatten skrev:
Kjøpte på Plantasjen, 150 kr for to bokser! Jeg ble så glad når de krypene faktisk var vekke, jeg syntes det var motbydelig å ha dem i hus... Kravlende og ekle....
Det er noe lokkemiddel inni, som er godt, men giftig, som de tar med seg hjem til de andre maurene. Så alle dør! Hurra!

Det liker vi.. emoticon   får kjøpe i morgen, så blir vi kanskje kvitt den dritten. 

Back
Topp