Matvrak..

lille marsvin

Betatt av forumet
Januarhula 2014
De siste ukene har jeg egentlig slitt med å få i meg nok mat. Jeg mangler fortsatt et par kilo på før-gravid-vekta. (Ca 4 raste av i starten, bare 2 har kommet på igjen) DET kommer ikke til å vare stort lenger. Hvor mye og ofte kan en person spise da?? Jeg tror jeg får testet det denne uka..

Startet med litt sviskesuppe før jobb, greit å få fart på systemet når så mye dyttes inn.. Så en Bixitbar m/peanøtter rundt kl 7 for å få skikk på kvalmen, fortsatt sulten. Banan neste. (Jeg pleier å spise frokost på jobb en gang mellom 8 og 9, etter når det passer best). Frokosten besto av 2 brødskiver og melk, som den pleier å gjøre. Men fortsatt lyst på noe.. Jeg vet, jeg har jo en lakrisstang m/ rabarbrasmak i skuffen. Og der var den borte ja.. Klokka nærmer seg 10, og jeg konsumerer en skogsbærfristelse-kjeks. Mmmm:)

Nå sitter jeg og gleder meg på lunsj, to nydelige grove brødskiver med leverpostei og agurk. (Overbeviser meg selv om at det er det jeg har lyst på) Og lurer litt på hva jeg skal finne på til middag. Vi er heldigvis ganske flinke til å spise sunne middager, så jeg får iallefall i meg noen næringsstoffer - ikke bare e-stoffer..
Men hva hjelper det når spiren roper etter sukker, salt og lakris i arbeidstida? Hører ingen krav om brokkoli og fullkorn. Bortskjemt allerede FØR ankomst er du!

Da er vi to matvrak.. Er helt sykt hvor sulten jeg er.. Er jeglitt uggen hjelper det å spise, så da gjør jeg jo det. Hvor bra det er vet jeg ikke helt, da jeg har nok kilo på kroppen fra før.. I dag spiste jeg lunch før jeg gikk fra jobb, var enda sulten så gikk innom brutikken. Der ble det to boller, jada veldig sunt, og så kom jeg hjem og var fremdeles sulten, så nå sitter jeg og knasker taffel sticks.. *kremt* Håper den sultheten gir seg snart, ellers frykter jeg vekta veldig utover svangerskapet!!

Tre med meg ;) spiser mye mer enn jeg gjorde. Tok av 1,5 de første ukene men nå er det på igjen og litt til. Må holde kvalmen litt unna. Og når man ligger på sofaen som et vrak dag ut og dag inn, kommer kiloene fort på...

Dette her høres veldig kjent ut :) Føler meg som ett matvrak. Men spiser ofte og lite, da det hjelper på kvalmen. Å mye av maten kommer opp igjen

Æsj, her hadde jeg skrevet et innlegg og så forsvinner det når jeg skal poste det.. Prøv igjen..

Etter de siste dagene med fråtsing, sitter jeg i dag med vondt i magen. Luftsmerter, ulyder og skikkelig knip. Frister ikke akkurat å fylle opp med mer mat, men så blir jeg jo kvalm når jeg ikke spiser.. Får vel prøve å finne en balanse..

Det som bekymrer meg mest er at jobben skal på kurs rett etter arbeidstid. Med matservering. Hjemme pleier jeg å legge meg på sofaen for å fordøye middagen litt. Og som oftest småsover jeg også. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til det på kurset, regner med kursholder forventer at deltakerne skal være våkne. Kravstort, spør du meg;)
Ikke ser jeg for meg at jeg kan kneppe opp buksen heller. Eller massere magen, som pleier å hjelpe litt når den føles for full. Kan vel ikke en gang klage, siden det bare er nærmeste leder som vet jeg er gravid.

Selv om ikke alt nødvendigvis blir så mye bedre fysisk etter 12 uker, blir det i allefall godt å ikke skulle holde det hemmelig.

Back
Topp