Matvarer med kumelk?

aaha

Første møte med forumet
Har fått råd å holde meg borte fra kumelkprodukter en uke pga mistanke om kolikk hos babyen min. Er det nok å holde seg borte fra melk og ost i ren form og i mengder i matlaging, eller må jeg også kuttte ut f eks nugatti, middager med creme fraiche, bakervarer, osv? hvor nøye er det med andre ord nødvendig å være?
 
Sånn jeg har forstått det må man kutte ut ALT, og det innbefatter å lese på alle poser med sauser og gryteretter f.eks. (de fleste inneholder melkepulver eller kumelkprotein[>:]). Pølser, karbonader, påleggsalater osv. inneholder også ofte kumelk i en eller annen form. Og f.eks. inneholder ofte vitaminer, jerntabletter o.l. laktose.[&:]
 
Jeg kuttet ut alt, og jenta vår, som var ganske "hardt angrepet" av kolikk (hadde vondt omtrent hele dagen, ikke bare på kveldstid) ble en helt ny baby, nå er hun så snill og enkel å ha med å gjøre, sovner av seg selv uten at vogna rugges osv., så det er virkelig værdt alle "forsakelsene"[:)], men det er mye å passe på, og vanskelig å finne på noe til middag.[&:]
 
Back
Topp