Mattråden

Sjokolade og bading er lov :happy:
Kos deg på svømming!

Her blir det ut i kveld med kjæresten. Har ikke spist noe siden frokost, men har ikke vært noe sulten heller. Skal drikke en kopp te nå og så tror jeg det blir texmex mat senere til middag [emoji813]red[emoji813]red
Kan hende jeg tar meg litt dessert siden vi aldri går ut sammen. Må jo feire at baby er 60% ferdig :p
...."svømming"...[emoji85] mest ligge og nyte vektløsheten! Sliten i ryggen for tiden, godt med litt hvile [emoji4] Noen få lengder ble det også, men skal på gravidtrening i basseng i morga så får spare litt sjokolade til da [emoji106]

...."svømming"...[emoji85] mest ligge og nyte vektløsheten! Sliten i ryggen for tiden, godt med litt hvile [emoji4] Noen få lengder ble det også, men skal på gravidtrening i basseng i morga så får spare litt sjokolade til da [emoji106]
Jeg "svømmer" jeg også :hilarious:
Skal begynne på gravidtrening i basseng i august, fram til da blir det "svømming" to dager i uken :happy:

Her ble det marinerte grillskiver med mango- og jordbærsalat (nam) og hvitløksbrød til middag :) Hva jeg har spist tidligere i dag trenger vi ikke å snakke om ;)

Jordbær og mangosalat hørtes nydelig ut! Noen oppskrift? :-)

I går ble det kylling quesadilla og en sjokolade milkshake til dessert. Så ble litt kos i går siden vi var ute :)

I dag ble det et rundstykke til frokost med jordbærsyltetøy, et glass appelsin juice og et glass melk.

Her ble det rundstykke med bringebærsyltetøy til lunch, kylling og chips til middag.
Tok ett par fersken til dessert.

Nå kjenner jeg århundrets sug etter vafler o_O

Spiste bare kylling og chips til middag i dag :b var en tur i butikken istad, så jordbær og tenkte "hei, DET kan jeg jo spise", tok med en boks, selv om de ikke så så ferske ut..kom bort til smågodthylla, og tenkte "fml. Jeg må få det her ut av systemet". Plukket med meg smågodt, og glemte jordbærene ved siden av smågodthylla... :D bedre lykke neste gang...

I dag ble det rundstykke med bringebærsyltetøy til frokost med ett glass sjokolademelk.

Til middag laks med potet og agurksalat.

Kvelds blir rundstykke med Snøfrisk og paprika.
Og kanskje en fersken etterpå :joyful:

I dag ble det to rundstykker til frokost med leverpostei og syltetøy.
Ble også ett glass med kakao.

Til middag skal vi ha taco med hjemmelaget salsa :Heartred

Hvordan går det med søtsuget til dere andre?

I dag var det sommerlunsj på en av fabrikkene jeg jobber på. Da er det ganske standard med snitter; reker, roastbiff, brie, skinkestek og eggerøre/røkelaks.. Det ble ikke store variasjonen på meg, og spesielt siden mannen er mer "på" enn meg med tanke på toxoplasmose og listeria.. Jeg dristet meg til en snitte med roastbiff - den var helt gjennomstekt, ikke noe rødt på, så det får vel gå greit.
Og det ble marsipankake etterpå, og siden jeg blir så uggen av søtsaker, så sitter jeg jo og sliter nå :P

I dag blir det middag hos min tante, det pleier å være greit. Hun serverer alltid noe kompott til dessert, med fløte, og ler like mye av meg fordi jeg ikke spiser noe særlig og kaller det at jeg er for fin og ikke skjønner meg på gode, gamle desserter. Hehe, har ingenting med det å gjøre, men de smaker så utrolig søtt, og jeg er heller ikke noe glad i fløte...

Verst er, hun har tidligere vært røyker og har ikke vasket ned/malt etter at hun sluttet, så etter en middag der stinker det av oss.. (men det er en annen tråd enn denne... :) )

Noen som har råd? Jeg er fortsatt kvalm og er i uke 26:sour: Er generelt lei mat kjenner jeg, noen tips?

Noen som har råd? Jeg er fortsatt kvalm og er i uke 26:sour: Er generelt lei mat kjenner jeg, noen tips?

Jeg er samme som deg. Matlei og har ikke hatt matlyst hittil. Blir mest spise fordi jeg må, og ofte fordi det hjelper mot kvalmen.

Hva med noen ting som går greit å spise. Og så varier med tilbehør, andre typer grønnsaker, noe utenlandsk for andre smaker?

Jeg er samme som deg. Matlei og har ikke hatt matlyst hittil. Blir mest spise fordi jeg må, og ofte fordi det hjelper mot kvalmen.

Hva med noen ting som går greit å spise. Og så varier med tilbehør, andre typer grønnsaker, noe utenlandsk for andre smaker?
Blir det samme her, men bryter meg hele tiden og får oppkast i munnen(unnskyld språket), eneste som frister er haugevis med lollipop is.. Samboer er veldig på fisk og pasta, jeg grøsser! Funni ut at jeg ikke "tåler" sterk mat nå, pga bryter meg bare.. Verste er at jeg blir ikke kvalm av drittmat som takeaway burger osv.. Vil aller helst spise sunt, men er ikke så greit gitt :eek:

Blir det samme her, men bryter meg hele tiden og får oppkast i munnen(unnskyld språket), eneste som frister er haugevis med lollipop is.. Samboer er veldig på fisk og pasta, jeg grøsser! Funni ut at jeg ikke "tåler" sterk mat nå, pga bryter meg bare.. Verste er at jeg blir ikke kvalm av drittmat som takeaway burger osv.. Vil aller helst spise sunt, men er ikke så greit gitt :eek:
Hader det sånn i starten. Eneste jeg ikke ble dårlig av var det mat. Gikk over til slutt heldigvis, så håper det blir bedre for deg også.

Frokost: knekkebrød med gräddost
Lunsj: pytt i panne
Middag: ikke spist enda, men skal ha biff stroganoff med ris og kokte grønnsaker
Også har jeg spist fruktsalat med vaniljekesam til mellommåltid :)

Hader det sånn i starten. Eneste jeg ikke ble dårlig av var det mat. Gikk over til slutt heldigvis, så håper det blir bedre for deg også.
Verste er at jeg var kvalm frem til ca uke 13, så et opphold frem til rundt uke 22 også nå er jeg super kvalm igjen.. Spiser ikke den "dritt" maten så ofte da, men slitsomt å ikke ha lyst på fisk som jeg en gang hadde som livrett :eek:
Håper det går over snart ja, får krysse fingrene :happy:

Back
Topp