Mattråden☀️

Blir noe pasta og kylling i dag tenker jeg. To ingredienser man kan gjøre mye med

Jeg har spist medisterkaker i lompe til middag de siste dagene - godt å få i meg noe som metter litt og som jeg ikke blir kvalm av med en gang!

Tenker å lage nachos i dag, lenge siden vi har hatt. :D
Her blir det taco! :love017 elske tacotubs med masse avokado, mango, mais, agurk, kjøttdeig, ost, jalapeños og sylta rødløk, toppa med rømme og tacosause :woot: slo meg faktisk at det er både sunt og masse vitaminer, samt jummy, så godt mulig det blir å lage opp ein del kylling og kjøttdeig med tacokrydder og ha på lur, så eg kan laga meg det når eg ikkje har lyst på noko anna og det kun er loff med nugatti eg får i meg:hilarious: nå for tio går ikkje det ned heller så går i yoghurt og frukt og blir dausulten etter 20min:laughing021

Elske egentlig alt meksikansk!

Tenker å lage nachos i dag, lenge siden vi har hatt. :D
Her blir det taco! :love017 elske tacotubs med masse avokado, mango, mais, agurk, kjøttdeig, ost, jalapeños og sylta rødløk, toppa med rømme og tacosause :woot: slo meg faktisk at det er både sunt og masse vitaminer, samt jummy, så godt mulig det blir å lage opp ein del kylling og kjøttdeig med tacokrydder og ha på lur, så eg kan laga meg det når eg ikkje har lyst på noko anna og det kun er loff med nugatti eg får i meg:hilarious: nå for tio går ikkje det ned heller så går i yoghurt og frukt og blir dausulten etter 20min:laughing021

Elske egentlig alt meksikansk!
Loaded nachos her også :smiley-bounce012 Synes av en eller annen merkelig grunn at texmex-smaker ofte er ganske lette å få ned også når matlysten ikke er på topp, så å lage opp litt tacofyll og ha liggende var faktisk ikke dumt i det hele tatt!

Loaded nachos her også :smiley-bounce012 Synes av en eller annen merkelig grunn at texmex-smaker ofte er ganske lette å få ned også når matlysten ikke er på topp, så å lage opp litt tacofyll og ha liggende var faktisk ikke dumt i det hele tatt!
Ja når eg har vært mykje aleine i feriehuset og klargjort til utleie i vår, så hadde eg det i kjøleskapet og hadde det til middag kvar dag (mest nachos :hilarious: ), smaker jo alltid godt! (Håpe eg:smiley-angelic001).

Fiskekaker med biter av løk, søtpotetstappe, brokkoli og hollandaise saus med en dæsj av sitron på fiskekaka :happy: :love017

Ikke det vi hadde i dag, men fikk skikkelig lyst på pannekaker og toro ertesuppe :joyful: pleier å ha noen av pannekakene med sukker og noen med blåbærsyltetøy. Perfekt blanding av søtt og salt når man har ertesuppa ved siden av ❤️♥️

Fiskekaker med biter av løk, søtpotetstappe, brokkoli og hollandaise saus med en dæsj av sitron på fiskekaka :happy: :love017
Det hørtes godt ut! :joyful: Vi pleier å ha kålrabistuing, kokte poteter og remulade ved siden av ❤️

I dag blir det baligryte med salat og hvitløksbagetter. Litt helgekos ettersom lillegull er hjemme syk og jeg er dårlig pga kvalmen.

Dagens middag blir ting vi har i kjøleskapet. Så da ble det; kylling med kålstuing, sellerirotpuré og lett kokte gulrotstaver. Hadde vi hatt det hadde jeg nok bytta ut enten kålen eller rota med søtpotet. Hadde sikkert passa litt bedre

Hadde en av mine topp tre hverdagsmiddager i dag: godt stekte kjøttpølser (deles først på langs), kålstuing (godt med muskat!), kokte poteter, masse tyttebærsyltetøy og grov sennep :joyful:❤️ er ikke akkurat en enkelt crave, men blir mange av mine barndomsfavoritter om dagen (dette, fiskekaker, fiskegrateng, pannekaker, kjøttkaker etc) :angelic:

Jeg vil ha tips på fiskeretter takk. Sliter med å spise fisk om dagen, det er liksom ingenting som frister…

Her blir det nok noe taco kylling (om laksen ikke må spises i dag). Har ferdig stekt kyllingfilet så må gjøre noe med den. Igår var det kyllingfrokasse

Back
Topp