mattips..

Trillemor82

Forumet er livet
i dag har jeg noen kyllingfileter jeg skal bruke? noen tips.. er såå matlei nå etter jula.. og orker likosm ikke wok etc... vil prøve noe nytt.. noe godt.. [:D]

og i morgen skal vi ha svin indrefilet.. trenger tips der også.. [:D][:D]

Toro har en pose som man blander ut og legger sammen med kyllingfilene i en form, så setter man den i ovnen. Knall godt!! Smakte det i jula.. :)

Svin indrefilet synes jeg er godt å frese i panna sånn at det får deilig stekeskorpe, slenge litt sjampinjonger oppi, og så masse fløte. Serveres med poteter (gjerne gratinerte) og broccoli

Kyllingfilet kan man jo gjøre så masse med;
  • crispy chicken
  • snitte opp og fylle med blåskimmelost og snurre bacon rundt før man steker i ildfast form - serveres med grønnsaker og stekte poteter for eksempel
  • Fylle en ildfast form med poteter, gulrøtter, squash, tomater, løk, hvitløk.. det man liker av grønnsaker (pass på å få poteter og gulrøtter i bunn, for de trenger mer tid og mer væske for å bli gode), ha over litt krydder og olje, krydre kyllingfiletene og legg på topp og sleng alt i ovnen
  • Skjær i strimler og stek i pannen, tilsett fløte, ost, krydder og litt grønnsaker, server med pasta
  • Indisk; skjær i strimler og stek i pannen, tilsett et glass med tandoori-saus eller annen saus du liker, server med nanbrød, ris, og annet du måtte ønske
ja, det var det jeg kom på sånn umiddelbart...

ORIGINAL: oslojente1980

Toro har en pose som man blander ut og legger sammen med kyllingfilene i en form, så setter man den i ovnen. Knall godt!! Smakte det i jula.. :)

ja, den er kjempegod.. men det er altfor mange minus ute til at jeg gidder å gå til butikken.. [8D][:D] såå jeg må ta av det jeg har her.. [8D] men takk for tips!

tror det blir slik svin som du skriver om her lene..nam!! jeg vil ha det i dag jeg.. men den er fortsatt frossen gitt.. så får holde meg til planen.. [8D] tror det blir en røre av kylling med fløte og grønnsaker etc slik du skrivr i panne og fløte etc for jeg har som nevnt over inge bil.. og mangler i grunn en del for å lage mat... ingen av oss som har orket å handle noe særlig etter jula. [8D]

men får vel innse det at vi trenger en tur på butikken.. men det er så kaldt at ingen av oss er særlig lystne til å sette seg inn i kald bil på kveldene.. [8D]

ORIGINAL: monicabebe

Hva med å brune dem i panna, surre bacon rundt og servere med pasta og god saus?

Det kan begge spise...i allfall kyllingen.

Eller sjekk her:
http://www.kylling.no/RecipeResult.aspx?freetext=&ingredient=80&ingredientno=&folder=4013,4022,4023,4024,4025,4026,4423,4027,4028,4029,4030,4031,4032&difficulty=&time=&season=&origin=&bgstyle=&mnu1id=4553&mnu2id=&mnu3id=

har ikke bacon.. (tror det er første gang vi ikke har det i fryseren.. som du skjønner.. er det tomt her.. ) men du har en rett med bretagnesaus i ildfastform..... hvordan er den?

morten får ofte spesmat uansett.. tror han skulle lage seg noe wokgreier.. [8D] orker ikke alltid tilpasse til han nå lengre.......... gjorde det i starten[8D]

ORIGINAL: Trillemor82

ORIGINAL: monicabebe

Hva med å brune dem i panna, surre bacon rundt og servere med pasta og god saus?

Det kan begge spise...i allfall kyllingen.

Eller sjekk her:
http://www.kylling.no/RecipeResult.aspx?freetext=&ingredient=80&ingredientno=&folder=4013,4022,4023,4024,4025,4026,4423,4027,4028,4029,4030,4031,4032&difficulty=&time=&season=&origin=&bgstyle=&mnu1id=4553&mnu2id=&mnu3id=

har ikke bacon.. (tror det er første gang vi ikke har det i fryseren.. som du skjønner.. er det tomt her.. ) men du har en rett med bretagnesaus i ildfastform..... hvordan er den?

morten får ofte spesmat uansett.. tror han skulle lage seg noe wokgreier.. [8D] orker ikke alltid tilpasse til han nå lengre.......... gjorde det i starten[8D]

bare stek kyllingen slik at den får skorpe. Lag sausen. Lwegg kyllingen i ildfast fat, hell over saus og strø på ost. Stek i ovnen. nam

da blir det det, for jeg hadde visst mye bretagnesaus..[8D] herregud.. det er så kjipt å ikke ha noe å lage mat av! erre mulig!![8D]

Gjett hvem som ble sulten av denne tråden da 
Fikk såååå lyst på kylling chop suey, kylling med sursøt saus,
stekt ris med kylling......et eller annet iallefall [;)]

Tacosuppe er godt med kylling i [;)]

Åh... kyllingfilé i ildfast form, hiv oppi alt du liker av grønnsaker, hell over kyllingsaus og kansje litt ost og vips inn i ovnen - namnam[:D]

Noe av det beste jeg vet[:D]

Back
Topp