Mattips

Snuskeguri

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Er det noen av dere som har tips til enkel og næringsrik mat om dagen?
I mangel på matlyst får jeg knapt i meg noe tørt annet enn det nødvendigste.
Jeg har drukket rikelig inntil nå, men frister heller ikke med drikke - så tvinger i meg vann fra vannflaska som følger med.

Blitt var på alt av lukter, så fra å spise salat, lage smoothiebowl, bare knekkebrød osv har jeg ikke lyst på noe vanlig mat. Fått i meg en liten skål med vaniljeyoghurt til frokost med gresskarkjerner, valnøtter og bær sammen med havregryn (liker egentlig ikke yoghurt noe særlig, men det sklir enklere ned enn andre ting siste dagene). Ellers tatt noen småbiter av et knekkebrød :hilarious:

Må ha i meg noe mer mat i løpet av dagen. Har noen gode tips?
Hva spiser/drikker dere om dagen?
Jeg er stortsett ei vannjente. Søte ting er jeg ikke så glad i, men syrlige er fint - men styrer unna så mye med søtningsmiddel osv i.
 
Jeg liker å spise brødskive med Mills baconleverpostei og rødbeter. Til mellommåltid blir det gjerne grønnsaker, eks en gulrot. Når jeg har tid syns jeg grønnsaker og dipp er godt...gjerne rå blomkålbuketter. Eller liker jeg RÅ appelsinjuice og froosh smootie

En annet tips er tortilla lefser, naturell snøfrisk, most avokado og kyllingpålegg.
 
Jeg liker å spise brødskive med Mills baconleverpostei og rødbeter. Til mellommåltid blir det gjerne grønnsaker, eks en gulrot. Når jeg har tid syns jeg grønnsaker og dipp er godt...gjerne rå blomkålbuketter. Eller liker jeg RÅ appelsinjuice og froosh smootie

En annet tips er tortilla lefser, naturell snøfrisk, most avokado og kyllingpålegg.
Takk for tips! Jeg skal få handlet inn litt diverse i morgen. Greit å ha noe ålreit å få i seg :)
 
Et tips er å ta et rått egg eller to i smoothien for å tilføre litt mer næring. Jeg har ikke fått avsmak på noe enda, så spiser som før. Har ikke så mange tips å komme med egentlig... Men egg er alltid en vinner hos meg, i alle former. Kokt, omelett, i smoothie, blande med banan og havregryn og steke som lapper, grønnsakspai...egg er supert :D
 
Fin post. Eg sliter sjukt med kvalme, men samtidig er eg sjukt sulten. Denne veka har eg hatt salat pp jobb, med tips her inne i fra brukte eg ferdig stekt kylling som heiter kreolsk tomat, kjempe god :) kan me spise fetaost btw?
 
Jeg så faktisk en oppskrift i dag på chiagrøt med pasjonsfrukt og ristet kokos oppå som jeg syntes hørtes digg ut. Jeg ser for meg det også må gli litt lettere, og pasjonsfrukt er jo syrlig og friskt, så kanskje det kan være noe for deg også?:)
 
Når jeg trenger energitett mat spiser jeg gjerne havregrøt toppet med eple i små terninger, hakkede mandler og tørket frukt :) Liker dårlig havregrøt med kanel og sukker, men med frukt osv blir det mer som en mettende yoghurt..
 
Back
Topp