Mattips

Lykkelig 2barnsmor

Andre møte med forumet
Hei:-) noen som har noen gode, fetende mattips til min 16 måneder gamle gutt. Siden bhg start i desember har han stort sett vært syk synes jeg. Veide 10,5 kg på ettårskontroll, rett over 10 på 15 mnd. Var hos lege da han hadde lenge diare, men ingenting galt. Får mange tenner, feber kommer og går, det samme med diare. han spiser greit, og har nok gått opp igjen noen hundre gram, men trenger mattips:-)

Smør i maten hvis han tåler melk, er fint :) Fet fisk er bra. Og poteter, pasta, ris. Grønnsaker. Så lenge han får i seg nok næring og ikke blir veldig tynn og blek så er det nok i orden. Får han morsmelk/mme? Det er fint supplement. Gir du kumelk, så gi helmelk.
Det er mye mat i brød, så brød med leverpostei er fetende.

Jeg ammer mye fortsatt, han får hmelk hvis han får kumelk. Gjør igrunn alle de tinga der, og han spiser greit. Er så uvant etter storebror som lå høyt på.kurven:-)

Hørtes kjent ut. Min har hostet seg igjennom høst/vinter men han spiser godt da. Ikke lagt på seg sånn voldsomt siden sommeren, men fikk beskjed av hs at det var helt normalt siden aktivitetsnivået er høyere - tar du med tenner, utviklingstrinn og litt sykdom, så har du det gående :)

Fikk anbefalt å passe på at han fikk i seg fiber og frukt - så det er det vi har valgt å fokusere på. Ellers spiser han av alt

Siste uken har appetitten vært på sitt laveste, men her kommer det to tenner og utviklingstrinn på gang så regner med det tar seg opp igjen snart :)

Lykke til ^^

Back
Topp