Mattips som kan fryses

Janmomjanbaby21

Elsker forumet
Snøkrystallene2021❄️
Septemberskattene 2023
Nå som ferien er startet og travel begynner jo jeg med planlegging og nesting :hilarious:

Men lurer på hva dere andre tenker å bake/lage i større porsjoner som kan fryses?
Tenker da både til middag på dager man ikke orker å lage noe, mat som man kan spise kaldt når man er fastlåst i sofaen med amming, og eventuelt noe man kan servere hvis man får besøk:)

Er også åpen for enklere løsninger som for eksempel hva man kan kjøpe på butikken og fryse for å gjøre det enda enklere! Vurderer for eksempel boller, men vet ikke hvor gode de blir etter frysern:hilarious:
 
Jeg har erfaring med at boller, rundstykker, pizzasnurrer, kanelsnurrer osv er kjempe gode å ta opp fra fryseren☺️ Enten tint de på benken eller varma i mikro, supert til besøk eller hvis man sjesser
 
Jeg har lyst til å lage boller, pizzaboller, langpanne sjokoladekake å fryse i "porsjoner", moussaka (usikker på hvordan lasagneplater funker å fryse, derfor aubergine i stedet), ferdig inndelte "smoothie poser" med frukt/bær jeg liker. Kanskje steke opp noen kjøttkakemiddager? Kan man fryse chili con carne også kanskje? Lager også noen gode cookies - sånne som er myke - som vi fryser i "pølser". Kutter bare opp i skiver og legger på stekebrett så vipps har du nystekse cookies og huset lukter nyyydelig :p

Typisk at jeg ender sikker bare opp med å orke å lage to av disse tingene, ambisjonen er der i hvert fall :hilarious:
 
Jeg har lyst til å lage boller, pizzaboller, langpanne sjokoladekake å fryse i "porsjoner", moussaka (usikker på hvordan lasagneplater funker å fryse, derfor aubergine i stedet), ferdig inndelte "smoothie poser" med frukt/bær jeg liker. Kanskje steke opp noen kjøttkakemiddager? Kan man fryse chili con carne også kanskje? Lager også noen gode cookies - sånne som er myke - som vi fryser i "pølser". Kutter bare opp i skiver og legger på stekebrett så vipps har du nystekse cookies og huset lukter nyyydelig :p

Typisk at jeg ender sikker bare opp med å orke å lage to av disse tingene, ambisjonen er der i hvert fall :hilarious:

Her var det masse god inspirasjon! :woot:
 
Takk for mange gode tips! Tror jeg skal lage meg en liste for å lage noe hver uke etter ferien :D Mannen er som regel den som lager middag, men tenker det kan være godt for alle med noe ferdig i frysern innimellom! Spesielt kjekt med 2-åring i tillegg som krever en del, godt å spare tid på å ikke lage mat hver dag da:angelic:
 
Av middager så har jeg planer om å lage noe chili con carne, fiskegrateng og vårruller.
Skal også lage ferdig noen pizzabunner som vi halvsteker sånn at når vi vil ha det så er bunnen halvstekt så er det bare å ha på topping og steke i 10 minutter :happy:

Planlegger også å lage litt lunsj måltider som passer både for å legge i matpakken til storesøster men som vi også kan ta av. På listen der står fylte horn, grove vafler og lunsjmuffins :happy:

Bakevarer så lager jeg en runde med boller og en med kanelsnurrer.
Tips til når man skal servere de er å legge bollene i ovnen når den er kald. Sett ovnen på 150 grader, når ovnen er ferdig oppvarmet så er bollene klare til å spises :happy: Funker iallefall veldig godt her, for da får man boller som er litt varme som dermed virker nystekte men de blir ikke videre stekt mens du varmer de:D
 
Spørs om jeg baker en runde med boller, og får mannen til å bake kanelsnurrer! Han lager ekstremt gode kanelsnurrer som setter seg rett på hoftene mine :hilarious:

Fylte horn er jo veldig kjekt siden de ikke krever å smøres før de spises, så de blir nok gode å ha på siden ved for eksempel økedøgn.

Får sjekke ut litt middagsoppskrifter som «lager seg selv» og er enkle å lage i større porsjoner!

Så kjekt med masse tips, for har planer om å komme meg tilbake i form i permisjonstid, og ikke svi av penger på ferdigløsninger:hilarious:
 
Back
Topp