Matstol

Victoria G

Andre møte med forumet
Hei, har sett litt rundt omkring på matstoler, mest for å se mulighetene selv om det er en stund til lille kommer.

Jeg likte godt ene matstolen jeg fant på jollyroom men den er selvfølgelig borte fra nettsiden dems nå, men jeg har også sett på stokke sin og da fordi den kan brukes fra dag 1 med nyfødt delene. Stokke sin tripp trapp holder jo i flere år og kan brukes lenge ettersom barnet blir større men samboer mener prisen er heftlig, han er også en som liker billigste alternativ uansett da og er litt sta sånn sett.

Er det noen som har tips på gode matstoler ?
 
Vi kommer til å kjøpe tripptrapp med new born-del. Dyr ja, men du har den jo i mange mange år! :) Tror jeg brukte min tripp trapp i 10 år. Så arvet lillesøsteren min den og brukte den minst like lenge
 
Sniker fra mai, men har hatt tripp trapp uten newborn del til størstemann (da fantes det ikke) og synes det var gull verdt med newbornsete da lillesøster kom! Babyen fikk sitte ved bordet sammen med oss når vi spiste og det gjorde måltidene mye hyggeligere. Har dere derimot vippestol så kan jo denne brukes før babyen skal spise selv.

vi ønsket oss tripp trapp stol til dåpen - ville ha gjort det hvis sambo mener den er for dyr å kjøpe, istdenfor å erstatte med billigere alternativ ;) her skal tripp trappen vår nå brukes til barn nr 3 (allerede vært i bruk 11 år). Vi ønsket p endre farge når nr 2 kom, så da lakkerte vi den ;)
 
Vi har tripp trapp fra Stokke med newborn sete, beste investeringen ever ☺️
 
Vi har Stokke, og kommer til å kjøpe det til minsten også. Men om man kun går for pris er IKEA-stolen et helt ok alternativ også altså! Vi har denne på hytta, og den funker flott :)

(Tripptrappen som står hos mine foreldre er fra 1977, vært brukt til 3 barn og 6 barnebarn. God som gull fremdeles!)
 
Vi fikk stokke tripp trapp i dåpsgave til eldste av barnets besteforeldre, og er veldig sikker på at lillesøster også får. Om ikke kommer jeg til å kjøpe selv. Veldig praktiske stoler som kan brukes i mange år! Vi hadde nyfødtsete til eldste, men brukte det minimalt siden vi ofte spiste når han sov. Denne gangen tror jeg det blir mer brukt siden måltidene vil ha mer faste klokkeslett (siden storebror skal ha rutiner) og lillesøster fort kan være våken og tilstede under måltidene.

Stolene er kanskje dyre, men det er veldig god kvalitet og lang brukstid. (Blir nesten billigere enn andre matstoler som må byttes ut etter vekt/ størrelse) :)
 
Kan jo kjøpe brukt om dere vil ha tripp trapp? Da er det ikke så ille synes jeg. :) vi har også brukt IKEA sin barnestol en del, fordi den er lett å flytte rundt. Den funker helt fint den også, men har ikke like lang brukstid. Toåringen min bruker den ennå på besøk ect, så hun får plass, men synes det er greit med en stol hun kan gå opp og ned fra selv. :)
 
Vi kjøpte en pent brukt tipptrapp og nyfødtdel til totalt 900kr på Finn. Mye å spare på det, og nyfødtdelen ser helt ubrukt ut :)
 
Sjekk finn.no, de har masse Stokke tripp trapp med bøyle og newborn-sete til en brøkdel av fullpris.

Selv har vi en Tripp trapp fra jeg var liten, så vi skal male og pusse til plankene så ny newborn passer til. Og da kjøper vi newborn fra finn for å spare en god slant penger på noe som uansett bare brukes noen måneder :happy:
 
Vi har Stokke, og kommer til å kjøpe det til minsten også. Men om man kun går for pris er IKEA-stolen et helt ok alternativ også altså! Vi har denne på hytta, og den funker flott :)

(Tripptrappen som står hos mine foreldre er fra 1977, vært brukt til 3 barn og 6 barnebarn. God som gull fremdeles!)


Ja, karn selv mener jo vi bare kan kjøpe den fra ikea, men jeg jeg ønsker ikke den, han gikk med på å se brukt nå da, og sa at vi evt kunne nevne til alle som spørr at vi ønsker oss den så kanskje de samler sammen flere for å ordne den, noe som hadde vært helt innenfor :D
 
Vi fikk nomi fra evomove til minstemor. Lang brukstid, newborn sete og brett slik som til tripp trapp fra Stokke. Tar bare mindre plass og er lett å justere høyder på, samt å demontere når vi er på tur :) Koster en del slik som den fra Stokke, men vi var heldige og fikk den i gave til stor glede for oss alle
 
Vi fikk nomi fra evomove til minstemor. Lang brukstid, newborn sete og brett slik som til tripp trapp fra Stokke. Tar bare mindre plass og er lett å justere høyder på, samt å demontere når vi er på tur :) Koster en del slik som den fra Stokke, men vi var heldige og fikk den i gave til stor glede for oss alle

Takk for tips, den skal jeg sjekke ut!
 
Kan jo kjøpe brukt om dere vil ha tripp trapp? Da er det ikke så ille synes jeg. :) vi har også brukt IKEA sin barnestol en del, fordi den er lett å flytte rundt. Den funker helt fint den også, men har ikke like lang brukstid. Toåringen min bruker den ennå på besøk ect, så hun får plass, men synes det er greit med en stol hun kan gå opp og ned fra selv. :)

Vi endte opp med en tripp trapp, fant en til god pris og såg helt ubrukt ut :D
 
Vi endte opp med en tripp trapp, fant en til god pris og såg helt ubrukt ut :D
Tripp trapp er kjempeflott. Veldig stabil stol, og det kan ikke sies om alle dessverre. Fordelen med å kjøpe brukt er at man ofte, ihvertfall her jeg bor, får solgt den igjen uten mye tap.
 
Vi har stokke steps med alt utstyr og er kjempe fornøyd med det:happy: fikk det i barselgavegave av mine foreldre så blir samme barselgave fra dem denne gangen også til lille jenta vår som kommer i juni:dummy1:
 
Elsket tripp trapp til storesøster, har fått tilsvarende Med new born set til lillebror av besteforeldre som står klar :happy:
 
Hei, har sett litt rundt omkring på matstoler, mest for å se mulighetene selv om det er en stund til lille kommer.

Jeg likte godt ene matstolen jeg fant på jollyroom men den er selvfølgelig borte fra nettsiden dems nå, men jeg har også sett på stokke sin og da fordi den kan brukes fra dag 1 med nyfødt delene. Stokke sin tripp trapp holder jo i flere år og kan brukes lenge ettersom barnet blir større men samboer mener prisen er heftlig, han er også en som liker billigste alternativ uansett da og er litt sta sånn sett.

Er det noen som har tips på gode matstoler ?
Sjekk finn for tripp-trapp :) De er jo dyre, men vi skal bruke den jeg hadde som barn, så de varer virkelig for alltid.
PS: De gamle stolene passer ikke egentlig til de nye nyfødstdelene, men de kan pusses til ganske lett, så det er ikke et kjempeproblem :)

Ellers gjør jo en billig IKEA-stol samme nytten, men er mer nyttig akkurat i den perioden den kan brukes, og ikke så mye utover det.
 
Back
Topp