Matprodukt

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Bytter dere ut produkt dere tidligere hadde mot lettere produkter? Eneste jeg kommer på er at tine ekte smør er byttet ut mot vita hjertego ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er drt noe grunn til at man skal gjøre det?

Vet ikke, er ikke så veldig opptatt av det i utgangspungtet. Men akkuratt smør som jeg spiser hver dag, vil jeg bytte til ett med mye mindre fett i :)

Vita hjertego er så langt unna smør en kan komme! Et kjemisk fremstilt produkt.

Det beste og mest naturlige er smør, og Bremykt(som inneholder litt olje for å bli mer smørbar).

Smør heller tynnere på evt kutt smør eller andre fete produkter ut, om du er redd for fett. Siste jeg hadde gjort var å erstatte det flotte naturproduktet smør med margarinprodukter.

Vita hjertego er så langt unna smør en kan komme! Et kjemisk fremstilt produkt.

Det beste og mest naturlige er smør, og Bremykt(som inneholder litt olje for å bli mer smørbar).

Smør heller tynnere på evt kutt smør eller andre fete produkter ut, om du er redd for fett. Siste jeg hadde gjort var å erstatte det flotte naturproduktet smør med margarinprodukter.

Enig! Smør og margarin er ikke det samme

Nop har ikke gjort det ;)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Bytter dere ut produkt dere tidligere hadde mot lettere produkter? Eneste jeg kommer på er at tine ekte smør er byttet ut mot vita hjertego ;)

Her har vi gått motsatte veien og bruker heller skikkelig smør til steking, baking og skiver.
Ellers har vi skiftet ut billige oljer mot mer ordentlige.
Eneste vi holder på er at noen av ungene foretrekker lettere melkeprodukter enn hel melk så vi har de andre typene og i hus.
Ser ikke noen grunn til å gå ned i kvalitet er snakk om mengde en bruker uannsett om det er lett eller skikkelige produkter :-)

Har gått mer og mer over til økologiske produkter, uavhengig av graviditeten. Drikker mindre koffein, steker biffen bedre. Ellers spiser vi i grunn som normalt

Vi spiser kun lettprodukter fra før av! Jeg er ikk noe glad i når maten blir for feit. Bruker blant annet Himalayasalt istedenfor for vanlig salt. Dette har vi gjort i et par år. Men en ting vi ikke skal bytte ut er bremykt smør :D

♡ Februar 2015 ♡

Vi spiser kun lettprodukter fra før av! Jeg er ikk noe glad i når maten blir for feit. Bruker blant annet Himalayasalt istedenfor for vanlig salt. Dette har vi gjort i et par år. Men en ting vi ikke skal bytte ut er bremykt smør :D

♡ Februar 2015 ♡

Vi bruker ikke annen salt en den som er i smøret, utrolig hvor mye smak en får om en bruker litt urter i maten. Sunnere er det og.
Syns himalayasalt er dekorativt og har det, men det er likevel salt og noe en må passe seg for :-)

Spiser det jeg har lyst på. :) Holder meg unna spekemat og muggost. Reduserer kaffe. Fant dette på matportalen ang smør under graviditet:
Smør har et høyt innhold av mettet fett, mens myk margarin og vegetabilsk olje har et høyt innhold av umettet fett. Det umettede fettet er best for helsen. Når du steker, bruk om mulig vegetabilsk olje, flytende margarin eller myk margarin fremfor hard margarin og smør.
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/hverdagsmat_mens_du_er_gravid

-iPhone appen-

Jeg har generelt lite kunnskap om kosthold. Tenker fornuftigt. :) Blitt flinkere til mer frukt og grønt hver dag. Så er vi så heldige at vi får melk rett ifra melketanken :) Så svir jeg nesten kjøttet ;)

Jeg spiser det jeg har lyst på , bare holder under nei-mat :) Spiser mer sunt enn før fordi det er bra for babyen

Jeg har generelt lite kunnskap om kosthold. Tenker fornuftigt. :) Blitt flinkere til mer frukt og grønt hver dag. Så er vi så heldige at vi får melk rett ifra melketanken :) Så svir jeg nesten kjøttet ;)

Husk at melk fra tanken er upasteurïsert og at du derfor ikke må få den i deg uten varmebehandling nå når du er gravid. det blir viktigere jo lenger ut i svangerskapet du kommer, da det kan forekomme listeria der som kan føre til fosterdød, spesielt farlig i siste trimester.

Husk at melk fra tanken er upasteurïsert og at du derfor ikke må få den i deg uten varmebehandling nå når du er gravid. det blir viktigere jo lenger ut i svangerskapet du kommer, da det kan forekomme listeria der som kan føre til fosterdød, spesielt farlig i siste trimester.
Jeg drikker ikke rein melk. :) Den blir brukt i mat/middager ;)

Jeg spiser egentlig nokså bra i utgangspunktet og spiser ganske likt nå. Holder meg unna "neimat" for gravide, ellers har jeg kuttet ned på kaffe og nå også søtsaker. Mye frukt og grønt, mye vann osv :) Men jeg kunne vært bedre til å spise fisk, må få til mer av det! :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg spiser egentlig nokså bra i utgangspunktet og spiser ganske likt nå. Holder meg unna "neimat" for gravide, ellers har jeg kuttet ned på kaffe og nå også søtsaker. Mye frukt og grønt, mye vann osv :) Men jeg kunne vært bedre til å spise fisk, må få til mer av det! :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

ja jeg også. :D er ikke så flink til å spise fisk. laks er så godt men det er dyrt å :(

Back
Topp