• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Matproblem

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Datteren vår på 10 1/2 mnd fikk diaré for første gang for en uke siden.

Det varte i et par dager, og formen har vært så som så i en ukes tid. I går begynte hun å bli bedre, og humøret er på topp igjen. Hun har nå normal avføring igjen og alt virker normalt, BORTSETT fra at vi sliter med å få i henne mat og drikke.

Det absolutt vanskeligste er å få i henne brød. Noe hun vanligvis har elsket tidligere. Har også slitt litt med å få i henne væske i dag også. Veldig frustrerende!

Hun har våte bleier og avføringen er normal nå, litt hard kanskje.

Noen som har opplevd det samme?
Hvor lenge er det vanlig at de ikke vil ha mat?

Tips til hva man kan tilby de små i slike situasjoner?

Prøvde kjeks fra Ellas og litt saft i dag- det funket. Men hun kan jo ikke leve på nan , kjeks og saft.

Har ikke erfaring, men det hender jo for oss også at matlysten tar lenger tid enn sykdom. Prøvd med smoothie? Litt mer næring enn saft og kjeks :)

Har ikke erfaring, men det hender jo for oss også at matlysten tar lenger tid enn sykdom. Prøvd med smoothie? Litt mer næring enn saft og kjeks :)
Hun har fått i seg litt smoothie ila en dag. Men vanligvis drikker hun 2 smoothier om dagen , og nå kanskje en halv...

Næh, sånn har mine barn vært etter sykdom også, det går seg til. Ikke lag noe problem og mas ut av det, så begynner hun å spise igjen skal du se. Spesielt eldste min ville bare amme når han var syk, og en ukes tid etter at han var blitt frisk som baby og 1-åring. Så lenge hun har våte bleier, så klarer jenta di seg lenge på bare nan. MME inneholder alt av næringstoffer også, jeg ville ikke bekymret meg på lenge.

Næh, sånn har mine barn vært etter sykdom også, det går seg til. Ikke lag noe problem og mas ut av det, så begynner hun å spise igjen skal du se. Spesielt eldste min ville bare amme når han var syk, og en ukes tid etter at han var blitt frisk som baby og 1-åring. Så lenge hun har våte bleier, så klarer jenta di seg lenge på bare nan. MME inneholder alt av næringstoffer også, jeg ville ikke bekymret meg på lenge.
Tusen takk:)
Kjente en form for lettelse i svaret ditt.

Dattera mi på 19 mnd har hatt diaré i 2 uker nå. Den første uken ville hu ikke spise, men nå driver hu å tar det igjen. Maser om mat hele tiden og spiser mer enn før. Men er barnet ditt litt hard i magen nå så vil de hele rikke spise så mye ( hu her er sånn i hvert fall)

Prøv å sett frem ei brødskive med det beste pålegget hun vet, å se om hun spiser? Steik ett egg, (eller kok), gjør det spennende på en måte, del det opp i små biter, og ha på bare noen få om gangen. Da ser det mer fristende ut :) Evt rundstykker, knekkebrød, polarbrød? Du kan bake brød selv, varmt brød med litt smør og sukker er digg :)

Det virker for meg at hun får i seg en del, så jeg hadde ikke Vært bekymret. Matlysten kommer tilbake. Bare fortsett å tilby i små mengder og la henne plukke maten selv.
God bedring til barnet:)

Prøv å sett frem ei brødskive med det beste pålegget hun vet, å se om hun spiser? Steik ett egg, (eller kok), gjør det spennende på en måte, del det opp i små biter, og ha på bare noen få om gangen. Da ser det mer fristende ut :) Evt rundstykker, knekkebrød, polarbrød? Du kan bake brød selv, varmt brød med litt smør og sukker er digg :)
Lager brød selv, men tilbyr både ditt og datt. Polarbrød, kjeks, knekkebrød +++.
Hun tar en bit og så neste bit spytter hun ut og nekter å spise mer.

Vi hadde kveite til middag i dag. Da spiste hun masse. Men ila hele formidagen har hun ikke spist annet enn nan.

Håper virkelig det snart blir bedre.

Lager brød selv, men tilbyr både ditt og datt. Polarbrød, kjeks, knekkebrød +++.
Hun tar en bit og så neste bit spytter hun ut og nekter å spise mer.

Vi hadde kveite til middag i dag. Da spiste hun masse. Men ila hele formidagen har hun ikke spist annet enn nan.

Håper virkelig det snart blir bedre.
Men du må huske at du ikke har matlyst når du er syk heller.. Det tar litt tid for kroppen å komme seg igjen. Jeg har vært helt nazi på mat, sagt at hun MÅ spise, men etterkvart lært at de styrer det selv. På samme måte som oss :)

Back
Topp