Matprepping?

nystart2026

Betatt av forumet
Noen som har gode tips til matpreppingsretter? Jeg tenker mest på vanlig mat som kan fryses, sånn det skal være raskt å få i seg noe sunt med ny baby.
Selv tenkt på:
-falaffel
-lasagne
-fiskegrateng (eventuelt bare kjøpe inn litt:) )
- vårruller
-kanskje noen energikuler/barer?

Vi har alltid fiskegrateng, fiskekaker, kylling- og kalkunpølser, og panert torskefilet i frysen.

Samt frossen torsk og laks.

Jeg tenkte jeg skulle planlegge og kjøpe inn til noen middagsretter som erfaringsmessig kun tar Max 30 min å lage til.

Grove pizzahorn, lasagne, lapskaus og andre gryteretter, grove rundstykker, generelt masse sånt bakst. Husker jeg var så matlei sist så dro å kjøpte sånt i butikken å brukte masse på det.. Helt unødvendig når jeg kan fryse ned å varme opp igjen :P

Sist fikk jeg en klistremerkebaby og slet veldig med å få i meg nok mat og drikke. Jeg er dessuten solomamma, så har ingen partner til å kokkelere på kjøkkenet. Heldigvis hadde jeg fryst ned en del mektig mat, og det samme skal jeg gjøre denne gangen:

Risotto
Lasagne
Pai med feta og spinat
Supper (men hadde aldri lyst på)
Daddelkuler med nøtter
Banankake med sjokoladebiter
Pizzasnurrer

Sist fikk jeg en klistremerkebaby og slet veldig med å få i meg nok mat og drikke. Jeg er dessuten solomamma, så har ingen partner til å kokkelere på kjøkkenet. Heldigvis hadde jeg fryst ned en del mektig mat, og det samme skal jeg gjøre denne gangen:

Risotto
Lasagne
Pai med feta og spinat
Daddelkuler med nøtter
Pizzasnurrer
Respekt til solomamma :Heartred

Risotto
Lasagne
Pai med feta og spinat
Daddelkuler med nøtter
Pizzasnurrer
Masse gode forslag her :happy: Pai høres jo veldig digg og greit ut å varme opp og spise, høres også utsom noe som er godt å spise i varmen.

Chili con/sin carne er jo greit å fryse ned, eller andre type gryteretter.

Risotto
Lasagne
Pai med feta og spinat
Daddelkuler med nøtter
Pizzasnurrer
Jeg er også solo! Har lurt veldig på om det er verdt det å preppe litt mat, siden jeg uansett går hjemme sykmeldt med bekkenplager…syns sjeldent det frister så veldig å ta opp noe fra fryseren da, og har ikke all verden av fryserplass, men pizzasnurrer, pai og banankake skal jeg ta med meg :D

Jeg har også tenkt å ordne meg et toastjern, så kan jeg bare kjøpe et sandwichbrød og preppe ferdige toaster til å hive i toastjernet og varme opp. Nå er jeg veldig glad i toast da så kan lett leve på det noen uker :P

Jeg er også solo! Har lurt veldig på om det er verdt det å preppe litt mat, siden jeg uansett går hjemme sykmeldt med bekkenplager…syns sjeldent det frister så veldig å ta opp noe fra fryseren da, og har ikke all verden av fryserplass, men pizzasnurrer, pai og banankake skal jeg ta med meg :D

Jeg har også tenkt å ordne meg et toastjern, så kan jeg bare kjøpe et sandwichbrød og preppe ferdige toaster til å hive i toastjernet og varme opp. Nå er jeg veldig glad i toast da så kan lett leve på det noen uker :P
Respekt til deg også :hello2

(Jeg er solomamma med termin med nr.2 i august! Er heller ikke glad i mat fra fryseren sånn egentlig, men var det ikke for at jeg hadde preppa middager på forhånd forrige barselstid hadde jeg så å si ikke spist mat de 2 første mnd. Så anbefaler absolutt å preppe i allefall littegranne, i tilfelle :joyful: Kanskje får du tid til å få i deg nok mat uansett, det kan hende, men just in case. Lykke til med verdens koseligste fremtid:Heartred)

(Jeg er solomamma med termin med nr.2 i august! Er heller ikke glad i mat fra fryseren sånn egentlig, men var det ikke for at jeg hadde preppa middager på forhånd forrige barselstid hadde jeg så å si ikke spist mat de 2 første mnd. Så anbefaler absolutt å preppe i allefall littegranne, i tilfelle :joyful: Kanskje får du tid til å få i deg nok mat uansett, det kan hende, men just in case. Lykke til med verdens koseligste fremtid:Heartred)
Respekt til enda en solomamma :notworthy:Heartred

Takk for gode tips! Jeg tar det til meg og skal sette igang med å få litt system på fryseren fram mot fødsel nå sånn at jeg kan spise godt uansett hvordan nyfødt-tiden blir. :Heartred Det hadde jeg nok ikke gjort hadde ikke dere her sagt det så tydelig :P

Back
Topp