Matportalen.no

Sicily

Forumet er livet
Har du besøkt siden matportalen.no, og følger du rådene for gravide som står
der?

Her er link: http://matportalen.no/Emner/Gravide

Matportalen driftes av de offentlige myndgheter og statlige instanser som har med mat å gjøre. Det er derfor pålitelige, oppdaterte råd som alle bør følge.

Eg følger rådene fra matportalen ja[:)]
Syns det er viktig å gjøre det en kan for at beibisen skal ha det best mulig[:D]

Hørt om den, men ikke vært der. Visste ikke at det var opplysninger om sånt der. Forestilte meg bare middagsoppskrifter der. Er veldig opptatt av spes hva man ikke bør spise som gravid.

takk for tips!

ORIGINAL: gladjente 86

Eg følger rådene fra matportalen ja[:)]
Syns det er viktig å gjøre det en kan for at beibisen skal ha det best mulig[:D]

Dytter

Ikke vært der før akkuratt nuh!
Men kan ikke ta innover meg alt alle mener om gravide og kosthold.
Kvinner har da båret fram barn i tusenvis av år uten at spesialister innen kosthold eksisterte før?
Gikk bra med nr 1, regner med det samme med nr 2.
Hører selvfølgelig på jm og legen, og andre kilder, men sunn norsk bondekost er jo bra for det neste!

ORIGINAL: Mischa

Ikke vært der før akkuratt nuh!
Men kan ikke ta innover meg alt alle mener om gravide og kosthold.
Kvinner har da båret fram barn i tusenvis av år uten at spesialister innen kosthold eksisterte før?
Gikk bra med nr 1, regner med det samme med nr 2.
Hører selvfølgelig på jm og legen, og andre kilder, men sunn norsk bondekost er jo bra for det neste!

For det første; "folk overlevde før i tiden også" er ikke et gyldig argument. Ja, de overlevde, men i mye mindre grad. Ny kunnskap bør man ta inn over seg.

For det andre; matportalen er drevet av staten. Staten gir ikke råd på tull.

For det tredje; graviditet er en så kort periode av livet, at det bør ikke være noe problem å gjøre det som står i ens makt for å gi babyen best mulig start på livet. Det begynner med å ta hensyn i svnagerskapet. Ikke røyke, ikke drikke alkohol og passe på hva man spiser når man vet at det fins mat gravide ikke bør spise kommer inn under det.

Har vært innom, eller bare via BV da, men syns det er bra og vil følge rådene deres. Ikke vits å gamble med et lite babyliv! Er ikke totalavhold på sukker da, burde nok vært flinkere på akkurat det, men spiser stort sett bare i helgene (+ sikkert litt skjult sukker i vanlig kost..) Prøver å være sunn og ikke spise fy-mat. Verken jeg eller mannen røyker er drikker, så heldige sånn sett[:)]

Back
Topp