Matpakketråd

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
For noen år tilbake var det en matpakketråd her med bilder av innholdet i matpakkene til barna til inspirasjon og glede. Har du lyst til å vise ditt barns matpakkeinnhold? Godt å kunne få litt inspirasjon igjen fra andre :)

Jeg tenkte jeg skulle spørre om noe lignende idag så dette passer bra!!
Får ingen bilder av de jeg sendte med idag altså, her var der skrapa og det ble brødskiver med pålegg og noen bokstavkjeks! Hehe

Jeg tenkte jeg skulle spørre om noe lignende idag så dette passer bra!!
Får ingen bilder av de jeg sendte med idag altså, her var der skrapa og det ble brødskiver med pålegg og noen bokstavkjeks! Hehe
Bytt ut bokstavkjeks med 2 agurkskiver så har du matpakken til den unge damen her i dag :p må på butikken etterpå for å si det sånn ;)

Beklager, her er det bare helt vanlige, kjedelige matpakker med brødskiver og pålegg

ImageUploadedByBV Forum1438581664.269456.jpg
To brødskiver + kålrot trykt ut som stjerner og gulrot i staver, formet som sol.
Grove tortillalefser med salat, agurk, mais, ost og skinke er populært her i hus. Jenta bruker rømme, gutten velger stort sett enten rømme eller dressing.
Fylte pitabrød med samme innhold som over.
Grove pizzasnurrer/fylte horn.
Smoothie
Middagsrester

Har ikke bilde, men her får hun brødskiver/rundstykker, knekkebrød, druer, blåbær, babybel ost, fruktmos (sånn fra Nestlé på butikken) kokt egg/eggehakk, makaroni/middagsrester osv.. Ikke alt på en gang såklart, men putter oppi mye hver dag, så hun har litt å velge i..

Tviler på at jeg skal ta bilde av frøkna sin matpakke. Hun har nemlig brød/knekkebrød med leverpostei eller salami, frukt og grønt med seg.

Grove tortilla lefser er poppis her, masse grønsaker, ost og spekeskinke! ( når go mor slår på stortrommen vel og merke :p )

Ellers går det i knekkebrød/ brød og vanlig pålegg.
Alltid frukt og grønt som paprika/agurk/ plommetomat som tilbehør.

Min erfaring fra jobb i barnehage er at det enkle ofte er det beste :) Så lag enkle matpakker med god samvittighet :)

Jeg etterspør ikke fancy matpakker, men inspirasjon til innhold. Det er for enkelte av oss lett å havne i samme kjipe kaviar og tubeost-spor, og da er det hyggelig å se andres ideer og hva andre bruker. Det blir som en kokebok, man henter ofte inspirasjon til smaker, ikke nødvendigvis en lekker rett som er komplisert å lage.

Lager ikke akkurat fancy matpakker, her får barna enten brødmat eller middagsrester.
Men de har alltid med ett par små bokser med enten nøtter, cherios, frukt eller andre smakfulle ting.

Back
Topp