Matpakketips

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Hva er dine tips for en spennende matboks?

Det er oppstart i barnehage nå og snart skolestart.
Mange får mat i barnehagen, men ikke alle som får det.

Fyr løs med dine tips :D

Jenta mi har siden hun ha vært 3år fått lov å være med på å bestemme matpakke. Det som er gjengangern er da brødskiver med pålegg hun selv velger. Noe frukt/grønt/bær i en liten søt plastboks og en yougurt.

Hun blir like fornøyd vær dag og kommer stolt hjem å forteller at hun har spist opp aaalt sammen. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lage sunne minipannekaker og ha hjemmelaget syltetøy i egen boks:)

Oppkutta frukt, gulrøtter og agurk:)

Her varierer vi med brødskive, polarbrød og hjemmelaga brødmuffins. Pålegg som laks (sånne småbokser fra stabburet med sitronpepper er favoritten), skinkeost, kaviar eller makrell i tomat. Brødmuffinsene jeg lager er supergode og trenger egentlig ikke pålegg på. Lages av speltmel , div frøtyper og er ikke tilsatt gjær heller, kan også tilsette tørket frukt og nøtter. Yoghurt innimellom, og drikkedanonino (den røde) går ned på høykant..
I tillegg så er det frukt da, og favorittene er tradisjonelt eple og banan.. Har ei jente som er superglad i nøtter så noen dager blir det en søt liten boks med valnøtter og/ eller mandler i tillegg..

På "mobben"

Sunne vaffler, egg og skinke stekt i muffinsformer, horn med ost og skinke, bær og oppkuttet frukt og grønt...

Jeg smører som regel noen skiver med enten leverpostei, syltetøy, prim eller smøreost :) Og i tillegg sender jeg med en liten boks med cheereos frokostblanding og så kutter jeg opp enten litt paprika, akurk eller gulrøtter som han kan knaske litt på :) Jeg pleier også (hvis jeg har tid) å tegne noen morsomme tegninger på mellomleggspapiret... dette syns lillegutt er veldig gøy :)

Her får de lunsj i barnehagen men har med seg til 3-maten.
Da har de en youghurt, gulrot/eple/druer ol. og enten en brødskive eller en boks med ulike typer frokostblandinger.

Mange gode tips:)

Jeg sender med brødskiver med div pålegg.
Egg
Minipizza
Andre middagsrester.
Gulrot
Tørkede frukter
Eple
Druer
Sukkererter
Pastasalat
Vafler
Matmuffins
Tortilla

Opp =)
Trenge inspirasjon t både meg og jentungen...e så lei dei evige sjevene...syns eg e utruuuuulig flink når eg har med pastasalat(sånn ein gong i skuddåret) :P

Opp =)
Trenge inspirasjon t både meg og jentungen...e så lei dei evige sjevene...syns eg e utruuuuulig flink når eg har med pastasalat(sånn ein gong i skuddåret) :P

Pastasalat trenger heller ikke være avansert.
Her ble ene barnet fornøyd med pastaskruer, mais og ananas.

Fikk med mer enn bare det. Men da hadde han en liten pastasalat:D

De sunne minipannekakene, er det mulig å få oppskriften? :p

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Prøvde meg på potetpannekaker i dag. Moste to kokte poteter med 1 ss melk og 1 ss smør. Blandet det med to sammenvispede egg, 1 ts mel, litt salt og pepper og en kvast hakket persille. Stekte de raskt i litt olje. Falt i smak her i allefall.

Så mye fin inspirasjon :D Skal prøve å lage litt mer interessante frokoster til de små nå som de er nytt barnehageår! :D Mange tips her ja, legg ut oppskrifter :D

Back
Topp