matpakketips

Lois Lane

Forumet er livet
Denne hører vel til på matforumet, men må jo sørge for at moddene har arbeid på en fredagskveld[8D]

Vell, jeg har to gutter som går på skolen, og med brød som matpakke dag ut og dag inn, så er det jo greit å bli lei.
Jeg hadde tilfeldigvis noen pakker med tortillalefser i en skuff, og de la jeg ut over. Lagde en stripe med salat, agurk, paprika, mais og oppskjært bogskinke. Hadde også litt dressing på mellomste sin. Bretter de sammen på samme måte som når vi har taco, og pakker de inn i alu.folie for at fyllet skal holde seg inni lefsen.
Er en super hitt her i huset, og de blir gode og mette av to hver.

Lagde også til meg i dag på jobben, men ikke helt på samme måte. Jeg smørte ett tynt lag med urteost på lefsen, og hadde på noen salatblad og spekeskinke. Rullet den sammen, og vips en supergod lunsh[:D]

Har også kjøpt inn røkelaks, men er usikker på hvilken kremost e.l. jeg skal smøre på. Kom gjerne med forslag til både laks og spekeskinke. Kjekt å variere for ikke å bli lei.

Har ikke prøvd med tortilla lefse, men vanlig potetlompe med Snøfrisk, røkelaks og ruccula-salat er VELDIG godt [:D]

Ja, det er kjempemoro og ikke minst veldig spennende å lage matpakker UTEN de tradisjonelle brødskivene!

Her steker jeg pannekaker (mindre karbo enn lefsene) og så har jeg oppi litt smørost, skinke eller det som måtte friste de.
Min favoritt er røkt ørret, philadeliphia ost og dill! Knallgodt og kjempesunt!!

Matmuffins i mange varianter. Pr. idag går det på spinatmuffins! Utrolig godt og sikkert noe som (dessverre) frister andre..

ORIGINAL: Mari Høne

Ja, det er kjempemoro og ikke minst veldig spennende å lage matpakker UTEN de tradisjonelle brødskivene!

Her steker jeg pannekaker (mindre karbo enn lefsene) og så har jeg oppi litt smørost, skinke eller det som måtte friste de.
Min favoritt er røkt ørret, philadeliphia ost og dill! Knallgodt og kjempesunt!!

Matmuffins i mange varianter. Pr. idag går det på spinatmuffins! Utrolig godt og sikkert noe som (dessverre) frister andre..

Ja det er best vi sender med skiver med svett ost på, som ikke katten synst ser godt ut en gang.....

Tror jeg må inn på kjøkkenet å lage meg en lefse. Går egentlig på lavkarbo, så kom gjerne med oppskriftstips til meg[:D]

Back
Topp