Matpakke til voksen

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Hva pleier du å ha i din egen og mannen sin matboks? Er så lei knekkebrød og salater, trenger tips

Her er jeg såpass kjedelig at jeg stort sett spiser brød, halvgrovt eller grovt. Varierer med polarbrød, grove rundstykker osv innimellom. Når det kommer til pålegg bruker jeg mye kyllingpålegg med pepper på, tomat, agurk og gjerne ruccola eller noe under. Philadelfia- eller krydderost med purre på, ost og skinke medagurk og paprika, egg og tomat, omelett med grønnsaker. Har også hendt at jeg har tatt med middagsrester som for eks hjemmelaget suppe. Mettende og godt :-) Ellers har jeg med mye frukt og grønt, og spiser en del av de Skyr-youghurtene som mellommåltid. Det har også hendt jeg har hatt med grove vafler eller pannekaker.

Jeg har mat stående på jobb til tidligvakter. Da er det varme ciabatta eller rundstykker med gulost eller skinke som regel:) Frukt og nøtter har jeg ofte med i vesken:)
Til senvakter blir det noe enkelt, ofte middagsrester eller fjordland:P
Mannen kjøper mat på jobb.

Grovt brød med fårepølse :p og noe frukt/grønnsaker. Jobber i bhg og spiser med ungene :)

Sendt fra mobilen min ♥

Jobber på sykehjem, så har mat stående der alltid :) Mannen har med seg et helt brød og squeezy syltetøy :p Enten spiser han det på pauserommet på jobben, eller i bilen hvis han er ute på jobb. Enkelt og greit :p

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Har knekkebrødet mitt på jobben, så har jeg pålegg ligende der , eller så kjøper jeg pålegg på kantinen.

Hvis du trenger litt avbrekk en gang i blant kan det være kjempe godt med lomper (firkantede), Philadelphia smøreost med hvitløk og urter og serrano skinke! Nam nam nam! Også kjempe flott og dele i mindre stykker og servere til tapas:D

Vet jo ikke om du er gravid da, men man kan jo bytte ut serrano skinke med noe annet godt man liker;)

Mannen har gjerne middagsrester med på jobb. På dagtidskiftet får dem brød og pålegg. Han har alltid med frukt.

På d- vakt hade eg ristet skive me frukt. Tex avokado. Pæra.. Banan.. Till lunsj salat som me kunde kjøpe i kantinen.. På a- vakte var det stort sett alltid middagsrester igjen som me spiste.

Brødskive med forskjellig pålegg. Legger grønnsaker ved siden av som jeg putter på brødskiva (agurk, tomat, paprika, rødbeter ol). Et eple eller en gulrot, druer eller nøtter.

Oppkuttet frukt (banan, eple, appelsin, druer) og en boks med cottage cheese som jeg blander sammen.

Stekt kyllingfilet eller laks fra gårsdagens middag. Tar med oppkuttet blomkål og broccoli i en boks, med en dæsj smør og salt og pepper og varmer i micro.

Eplebiter og opphakkede mandler med Vaniljekesam og kanel.

Sent from my iPhone using BV Forum

Middagsrester
Wraps med kylling
Matmuffins

:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har knekkebrød på jobb så varierer jeg på pålegg...

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Back
Topp