Matnekt, feber, oppkast...

Neener

Elsker forumet
sover dårlig og hylskreik i natt.... Han er ellers i god form, og leker som vanlig. Hva kan det være? Har ringt legevakten og der var det "se det an, ring eller kom hvis allmentilstanden forværres".
Noen som har vært borti noe lignende? Er så vondt å ikke vite hva det er [&o] Får ikke i han væske heller..

hører ikke til her, men sånn har vi det her hjemme og for tiden.... kjempeslitsomt og vondt å ikke kunne gjøre noe! Min har hatt diare i tre dager nå, og oppkast i dag i tillegg... men allmenntilstanden hans er fremdeles god... 

ORIGINAL: tonje07

hører ikke til her, men sånn har vi det her hjemme og for tiden.... kjempeslitsomt og vondt å ikke kunne gjøre noe! Min har hatt diare i tre dager nå, og oppkast i dag i tillegg... men allmenntilstanden hans er fremdeles god... 

"Godt" å se noen i samme situasjon [:)] Vi får håpe formen bedrer seg snart igjen. Ikke kjekt å ikke kunne gjøre noe nei..har så lyst å gjøre ALT for å gjøre han frisk igjen.

Dersom du får i han bekymringsfullt lite væske, ring igjen! [:)] de må da i det minste gi deg råd.. Væskeinntak er jo viktig for de små!

ORIGINAL: Nesing

Her er det ikke oppkast og feber, men matnekt! Uff, dette høres ikke bra ut. Får du ikke i ham noe væske? Det er i såfall ganske bekymringsfullt. Følg nøye med Trym, Neener! Væsketap er alvorlig for små barn, de blir raskt uttørret!

Har du forsøkt juice, sånn spesialjuice for små bebiser? Jeg gir selvsagt ikke det normalt sett, men ville kanskje forsøkt det nå som han er dårlig bare for å få i ham væske og litt energi! Dersom dette vedvarer en stund, må du ta ham til lege. Væsketapet kan gjøre at han blir dårlig ganske kjapt.

Riktig god bedring til dere, Neener! Jubilanten din som er syk da. Stakkars liten!

Matnekt er ikke kjekt Nesing. Spesielt når de nekter å spise noe som de tidligere har sprellet med armer og bein for å få..[&o]

Har prøvd å gi eplejuice for babyer, men han nektet. Fikk "presset" i han litt kokt vann med teskje. Huff, føler meg som en dårlig mor når jeg presser i han væske..[&o] Men etterhvert gapte han litt, og jeg fikk i han litt mer. Tenkte å prøve med eplemos/farris senere. Nei, dette er ikke noe kjekt gitt..

Huff..[&o]
Har ingen andre råd jeg heller, foruten d de andre her har skrevet.. Vil han ikke ha melk heller?? Kald/varm?

En ting er i hvertfall sikkert: Du er IKKE en dårlig mor fordi om du "presser" i han drikke, det er jo til hans eget beste, noe som gjør deg til en veldig GOD mor [;)][;)] Nei, man blir jo så bekymret for de her små.. Dersom du får i han litt mat, f.eks frukt, så er det jo væske i det også. Du kan også blande svak saft til han, greit det er ikke er særlig sunt, men er det KRISE så er det viktigere at han drikker NOE..!

huff stakkars lille vennen, har hatt en runde her med krupp og øre verk men lillegutt her drakk litt vann, fikk å (som de andre sier her) beskjed om at jeg MÅTTE få i han drikke... så du er jo bare kjempe flink om du klarer og tvinge i han noen dråper...
lykke til og jeg syntes du bare skal ringe legevakta igjenn,om ikke for annet en å berolige deg selv, det er jo en del av jobben di sin det[;)](å berolige oss mødre altså)[;)]

Back
Topp