Vi hadde en periode hvor Hermine gikk ned i vekt, ikke stress med det du for plutselig så spiser hun som en hest og legger på segTusen takk for gode svar! Vi sliter veldig med ems og mat, ser jo her at hun spiser langt under gjennomsnittet! På kontrollen idag hadde hun gått ned 150gram.. ingen god følelse i det heletatt! Vi må vel bare gjøre helomvending og se om vi får orden på det! :/
mamma'n til Emilie ♡
Vi hadde en periode hvor Hermine gikk ned i vekt, ikke stress med det du for plutselig så spiser hun som en hest og legger på segdet går i perioder!
![]()
MEN jeg fikk tips fra hs om å tilsette ekstra fett i ALT av mat hun fikk! Bruk konsekvent smør/margarin under alt pålegg, ha litt olje i fruktmosen, bland 1ts olje/smør i middagen, grøten etc. Det gir ekstra mye kalorier i det lille hun spiserfunka her iallfall, plutselig la hun på seg 1kg på 2 måneder
![]()
har til og med tilsatt ekstra olje i mme
![]()
MmeFORBUD???Helsesøstern sambo var hos idag var så krass og fæl, sa nesten rett ut at vi ikke tar godt vare på henne og med vilje ikke gir henne nok mat! At vi er skyld i at hun gikk så mye ned i vekt! Men hva faen skal vi gjøre når hun kniper igjen munnen og vrir seg unna?
Dessuten har vi fått mmeforbud av hs..
Men bare idag har hun jo spist gigamye ifht hun pleier.. idag har vært d meste hun har spist på en dag på mange uker...
Håper d går seg til her.. vi gjør det jo ikke med vilje..
mamma'n til Emilie ♡
MmeFORBUD???hva i pokker har hs med det å gjøre?
det er da deres barn, ikke hennes! Nei hvettuhva, hvis jenta trenger litt ekstra næring og vil ha flaske (eller kopp) så gi mme!
Hermine spiser myyye mer når hun får spise selv! Jeg måtte bare gi slipp på kontrollen og la henne styre selv, og da overrasket hun etter et par dager og begynte å spise kjempemassejeg får jo ikke i henne så mye grønnsaker som jeg skulle ønske, men kan ikke tvinge henne, idag spiste hun bare ris med smør på til middag
![]()
hun ville ikke ha gryterett
men mett blir hun og godt spiser hun
blir endel gris, menmen, de må jo lære!
![]()
Dere må da ikke finne på å slutte med MME?! Hun er jo så lita enda...Helsesøstern sambo var hos idag var så krass og fæl, sa nesten rett ut at vi ikke tar godt vare på henne og med vilje ikke gir henne nok mat! At vi er skyld i at hun gikk så mye ned i vekt! Men hva faen skal vi gjøre når hun kniper igjen munnen og vrir seg unna?
Dessuten har vi fått mmeforbud av hs..
Men bare idag har hun jo spist gigamye ifht hun pleier.. idag har vært d meste hun har spist på en dag på mange uker...
Håper d går seg til her.. vi gjør det jo ikke med vilje..
mamma'n til Emilie ♡
Dere må da ikke finne på å slutte med MME?! Hun er jo så lita enda...
Den helsesøsteren der ville jeg rapportert, bedt om kontroll hos en annen heleseøster eller barnelege
Klart dere ikke gjør det med vilje.
Og noe av det styggeste jeg ser er folk som regelrett tvinger ungene i mat!
Noen trenger lengre tid på å venne seg til fast føde.
Har dere prøvd å la henne spise og utforske maten selv?
Vi driver delvis BLW (babbled weaning) og ungen får bestemme helt selv når han er ferdig å spise. Det hender vi hjelper han litt med å velge f.eks grønnsaker og ikke bare fiskekakene han elsker til middagen, men vi tvinger aldri i han mat!
Fikk dere forresten noen begrunnelse for å ikke gi MME?
I alle dager!"Hun må ha ordentlig mat for mme gjør at hun går ned i vekt.." brukt nan2 forresten
mamma'n til Emilie ♡
"Hun må ha ordentlig mat for mme gjør at hun går ned i vekt.." brukt nan2 forresten
mamma'n til Emilie ♡
Selvsagt skal hun få MME!Jeg snakka me ei anna ei nå istad og hun sa at vi mer enn gjerne kan gi mme etter kveldsmat .. blir helt forvirra jeg..
mamma'n til Emilie ♡