Matmatmat

Nei tør jo ikke gi henne det da for jeg vil ikke gjøre noe feil ifht hs heller.. :(

mamma'n til Emilie ♡

Nei tør jo ikke gi henne det da for jeg vil ikke gjøre noe feil ifht hs heller.. :(

mamma'n til Emilie ♡

Men du gjør jo ikke noe feil;) så lenge hun tåler det, så er det bare å gi..Alle andre i denne gruppa gir enda, og jeg er sikker på at de fleste her vil la barnet regulere dette selv!;) det er melk med masse næring, og jeg ser ingen grunn til å ikke gi etter et måltid:) og hvis noen av ungene mine har vært syke, så har de hvertfall ville ha mme om dem ikke har matlyst..og da får de i seg både væske og masse som er godt for kroppen;)

★Sender fra pipe-gjøken★

mamma'n til Emilie ♡

Hvor jobber denne helsesøstra?
Nå må du prøve å stole på deg selv litt, altså!
Det er veldig mye, god næring i morsmelkerstatning. Om ungen ikke spiser særlig godt vil den få i seg enda mindre nyttige næringsstoffer om man kutter melka tvert.
Helsedirektoratet anbefaler at morsmelk eller morsmelkerstatning er hovednæring det første leveåret, og da sier det seg selv at mange fortsatt får det ved siden av fast føde også etter å ha passert 12 måneder.

Jeg snakka me ei anna ei nå istad og hun sa at vi mer enn gjerne kan gi mme etter kveldsmat .. blir helt forvirra jeg.. :(

mamma'n til Emilie ♡
Gi mme du! Ikke hør på den tullete helsesøstra du! Hun er jo helt tydelig heeelt på jordet!!! Mme er jo MYE mer næringsrikt og mer fett i enn vanlig kumelk! Hvis du vil ha i henne ekstra kalorier så kan du fint lage grøt på mme i stedet for vann (det gjør jeg) og du kan gi mme på tutkopp å drikke til brødmat ;)
Nan 2 og nan 3 er jo perfekt for småkropper inntil 2 år!

Hvis Hermine har dårlig matlyst så får hun tilbud om mme etter maten, og da er jeg sikker på at hun iallfall har fått i seg noe med næring i! ;)

mamma'n til Emilie ♡
Men du, helsesøstre er ikke altvitende Guder innenfor spedbarnsernæring!!! Vår hs har rett og slett ikke peiling på ernæring, og ville sende oss til ernæringsfysiolog da hun ikke kunne svare på mine spørsmål når det kom til hvilken mat jeg kunne gi, hva det var mye jern i etc :eek: ;)
Stol på deg selv, og gjør det DU mener er riktig for ditt barn! :)
Vi gir mme til 2 år, og det syntes vår hs var bare fint!

OM du er veldig usikker på hva du skal gjøre videre med hensyn til hva hun bør få, hvordan du skal hjelpe henne til å øke vekta osv så ta kontakt med fastlegen og be om henvisning til ernæringsfysiolog på barnepoliklinikken ved sykehuset! Vi har flere ganger fått tips fra hs om å få henvisning via fastlege for å lære mer om spedbarnsernæring. Det kan fint du også gjøre, og det trenger ikke helsesøster å ha noe med å gjøre, siden det er via fastlegen. Da får du jo virkelig eksperthjelp! :)

Vi har ei skikkelig matglad jente.
Hun spiser for en hel hær :p

Frokost: 2 brødskiver
Lunsj: 3 brødskiver
Kl 14.00: varmt måltid/2 brødskiver + frukt
Middag: en stor porsjon
Kvelds: 1-2 brødskiver

Her i huset går det et brød om dagen...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Gi mme du! Ikke hør på den tullete helsesøstra du! Hun er jo helt tydelig heeelt på jordet!!! Mme er jo MYE mer næringsrikt og mer fett i enn vanlig kumelk! Hvis du vil ha i henne ekstra kalorier så kan du fint lage grøt på mme i stedet for vann (det gjør jeg) og du kan gi mme på tutkopp å drikke til brødmat ;)
Nan 2 og nan 3 er jo perfekt for småkropper inntil 2 år!

Hvis Hermine har dårlig matlyst så får hun tilbud om mme etter maten, og da er jeg sikker på at hun iallfall har fått i seg noe med næring i! ;)
Enig her, jeg gjør akkurat det samme:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Back
Topp