Matlysten

perla83

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Hei damer/jenter her inne, jeg lurer på om det er flere enn meg som har dager som jeg ikke orker å spise like mye som andre dager. Noen ganger føler jeg at jeg må spise et eller annet, pga han i magen

Her varierer mengden litt. Men jeg må spise fordi jeg blir kvalm hvis jeg lar vær.. Men som regel er matlysten god.
Håper du finner noe som smaker litt bedre i jula da:) Man må nesten ha i seg noe - ikke bare pga den lille men for å holde sin egen form litt oppe og. :)

Hei damer/jenter her inne, jeg lurer på om det er flere enn meg som har dager som jeg ikke orker å spise like mye som andre dager. Noen ganger føler jeg at jeg må spise et eller annet, pga han i magen
Jeg sliter veldig med det samme :(
Prata med jordmor om det i går og hu var ikke så bekymra som det jeg er, så skal prøve å la bekymringen min for det ligge litt nå i jula...
Jeg føler at jeg ikke har plass til mat i magen lengre og at jeg får halsbrann uansett hva jeg prøver å spise :(
Ikke har jeg lyst på noe heller... Men det hjelper ofte at noen andre har tenkt ut og laget maten til meg :)

Spiser minimalt. Legger dårlig på meg og har absolutt null fettreserver. Babyen derimot er stor og fin og alt er bra. Samme prosedyre i mine to forrige svangerskap så jeg har sluttet å bry meg :-p i mitt tilfelle har det tydeligvis ingenting å si hvor mye jeg spiser eller hvor liten jeg er, babyene tar det de skal ha uansett å jeg er i god form.
Tror at sålenge du selv ikke føler deg kraftløs og dårlig av lite matinntak så kan du slappe helt av ;-)

Jeg sliter veldig med det samme :(
Prata med jordmor om det i går og hu var ikke så bekymra som det jeg er, så skal prøve å la bekymringen min for det ligge litt nå i jula...
Jeg føler at jeg ikke har plass til mat i magen lengre og at jeg får halsbrann uansett hva jeg prøver å spise :(
Ikke har jeg lyst på noe heller... Men det hjelper ofte at noen andre har tenkt ut og laget maten til meg :)

Er akkurat sånn jeg har det også, at jeg får fort halsbrann for hva jeg spiser :( Har ikke tatt det opp med legen min, men sist jeg var på UL, så var jo alt bra med han i magen min.

Deilig å se at det er flere enn bare meg som har det sånn, så får prøve å slappe av i jula. Men føler meg fort veldig mett, og hvertfall på denne tunge julematen nå.

Jeg spiser ikke stort, men tydeligvis nok til å legge på meg nærmere 20 kg allerede!

Jeg eier ikke matlyst, så jeg syns det er litt deilig å være borte i jula hvor noen andre står for matlaging.
Selv om jeg har fått mer enn en kommentar om at jeg er hysterisk gravid som spiser grovbrød og ikke fine hvetebrød til frokost hver dag ;)

Tenker som så at når jeg først spiser skal jeg sørge for å spise så grovt som mulig, sånn at det hvertfall går inn noe vettugt i denne kroppen :P
For sjokolade går liksom ned uansett :D

Matlysten er dårlig, lysten på godteri og kaker derimot...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jepp slik er det her også.. Spiser på trass så han skal få næring.
Og så før graviditeten kunne jeg spise middagsrester til kvelds, eller som lunsj dagen etter, men nå klarer jeg ikke rester. Så snart jeg har spist porsjonen så må det gå noen dager før jeg orker å smake det samme igjen..

Slik er det her også desverre matlysten er omtrent ikke eksisterende Å det jeg faktisk klarer å spise er lyst brød, frukt og smoothier. Klarer nesten ikke kjøtt... Men babyen tar det hun trenger så er jeg som står igjen med null energi

Back
Topp