Matlysten deres

mamma85

Glad i forumet
Hvordan er matlysten deres? Er dere mere sulten enn før og hvor ofte putter dere noe i munnen.. Klarer dere å drikke nok mengde vann om dagen?

Selv er jeg ikke noe spesiell mer sulten enn tidligere og spiser nokså regelmessig slik jeg gjorde tildligere.. Har alltid med meg en flaske med vann for å prøve å få i meg nok væske - det er nok utfordringen.

Helt enig! Vanskelig å få i seg nok vann. Er gjerne mest tørst på kvelden... og det straffer seg jo på natta[;)]
Ellers har jeg god matlyst, som før egentlig.

De første ukene var jeg ekstrem sulten og så for meg jeg kom til å ese ut som en hval heldigvis avtok den enorme matlysten for det var nesten en besettelse på mat og er over på det helt normale no :) Føler meg bra så tror nok babyen får den næringen den trenger ikke vært plaget med noe hodepine så tror nok at vanninntaket er nokså greit..

Man får i seg væske gjennom supper, yoghurt osv sa jordmoren så supplere med dette enkelte dager smaler mye bedre.. Drikker et glass juice for dagen elsker det

Drikke mye vann har jeg gjort alltid. ca 2-3 liter hver dag. Så det har aldri vært noe problem for meg.

I begynnelsen av svangerskapet var jeg konstant sulten og måtte spise hver 2. time omtrent for ellers ble jeg så sulten og kvalm.
Nå ser det ut til at det har stabilisert seg litt mer og jeg kan spise som vanlig ca hver 3.-4. time.
Vært litt plaget med halsbrann de siste ukene, og noen ganger har det vært så ekstremt at jeg har kastet opp av smaken jeg får i halsen. Så jeg sliter litt med å finne ut hva jeg kan og ikke kan spise ihh til halsbrannen.

Sulten hele tiden, men lite lyst på noen typer mat. ikke helt bra for det pleier i å resultere i at jeg småspiser mye! Er også vedlig tørst så drikker mye vann, også spesielt på kvelden men passer på og ikke drikke så alt for mye før jeg legger meg for orker ikke så mange doturer på natta!

Spiser bitte småe ting hele tiden, mumser bringebær, eplebiter, saft-is osv [:)] Ikke så kjempe bra for tenne men [&:]

Nei, jeg har spydd så mye at magesekken min er sikkert ikke større enn en peanøtt... Nå når jeg ikke er så kvalm lenger får jeg fortsatt ikke i meg så mye, regner med magesekken ligger i klem et eller annet sted der inne, for jeg blir kjempefort mett!

Men å drikke nok er ikke lett syns jeg, fort gjort å glemme. Jeg er flink på jobb, har et vannglass stående ved siden av meg hele tiden, men hjemme er jeg ikke flink...

Synes også der er vanskelig å få i seg nok vann. Jeg er fremdeles hjemme i permisjon, og synes det er vanskeligere å få i seg vann hjemme enn på jobb. På jobb er liksom flaska med overalt, men hjemme har jeg nok med å bære på mini....
Ang mat så spiser jeg når jeg får tid, så litt mer rutiner kunne jeg jo hatt... Spiser ca det samme som før, men har jo noen merkelig lyster innimellom da[;)]

Jeg har så og si ingenting matlyst, men spiser lite men ofte. Drikker mye vann med sitrondråper gjennom dagen, det holder kvalmen i sjakk. Så her går det litt på autopilot noen ganger....

Jeg spiser mer enn vanlig.. jeg merker jeg takler dårlig å bli litt sulten.. så jeg spiser ofte. Prøver å holde den sunne linje, men selvsagt har jeg fått COLA som den store higen denne gangen.... Er jo begrenset inntak der om dagen med tanke på koffein, så det blir ikke så veldig mye. Men enkelte dager mer enn andre.[:'(][8|]
Drikker også for lite vann selv om jeg føler jeg drikker ofte. Merker d i munnen om natta.. må ofte opp å drikke...blæ

Frokost kl 8, lunsj 1130, mellommåltid kl 14, middag kl 17 og så kvelds en gang utpå kvelden.. dagen går som rutine egentlig.
Er 50% sykmeldt så jobber fra 9-13, men når man har en fra før + stort hus så er det mye nok.
Var 100% sykmeldt fra positiv test (24.jan) til 1. mars pga sykehusinnleggelse (lang historie).

Når jeg spiser, blir jeg fort mett og nesten like fort sulten igjen.. Så jeg spiser lite og ofte [:)] Men er litt matlei... [&:] Og strever med å få i meg nok drikke....

ORIGINAL: My Angel

Drikke mye vann har jeg gjort alltid. ca 2-3 liter hver dag. Så det har aldri vært noe problem for meg.

I begynnelsen av svangerskapet var jeg konstant sulten og måtte spise hver 2. time omtrent for ellers ble jeg så sulten og kvalm.
Nå ser det ut til at det har stabilisert seg litt mer og jeg kan spise som vanlig ca hver 3.-4. time.
Vært litt plaget med halsbrann de siste ukene, og noen ganger har det vært så ekstremt at jeg har kastet opp av smaken jeg får i halsen. Så jeg sliter litt med å finne ut hva jeg kan og ikke kan spise ihh til halsbrannen.

Samme her...bare jeg har sluppet unna halsbrann enn så lenge. Lite tips til halsbrann er de lovehearts sukkertøyene. Også Gaviscon fra apoteket.

Jeg blir fort sulten, men er ikke noe glad i å spise lenger... tvinger i meg mat fordi det gjør vondt å være sulten...

Jeg er ikke noe flink til å drikke nok og det har jeg aldri vært heller... men det går vel ikke utover baby det? den tar vel det den trenger?

Back
Topp