Matlyst

Babymirakelet

Betatt av forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Augustmagi 2025
Andre som sliter med dårlig matlyst?

Jeg får i meg litt mat men slik blir så ekstremt fort mett. En litt usunn dag, men til frokost klarte jeg bare et halvt frokostbrød og til middag en halv hamburger.

Noen som har tips til å få økt matlysten?

Andre som sliter med dårlig matlyst?

Jeg får i meg litt mat men slik blir så ekstremt fort mett. En litt usunn dag, men til frokost klarte jeg bare et halvt frokostbrød og til middag en halv hamburger.

Noen som har tips til å få økt matlysten?
Jeg hadde også det sånn frem til nylig. Spiste oftere, men mindre. Nå er jeg 17+0 og spiser nesten normal mengde mat og måltider.

Last edited:
Følger denne. Jeg blir uvel hvis jeg ikke spiser, men har langt mindre matlyst selv, og det frister ekstremt lite å lage mat, så jeg spiser egentlig bare for å føle meg ok. Trening hjelper litt, men er jo ikke alltid det frister heller.

Har slitt litt med dette både før og etter graviditet. Det som hjelper for meg er å drikker noe friskt eller noe som frister å drikke sammen med maten. Det hjelper på appetitten, pluss at du får i deg energi fra drikken også (med mindre det er sukkerfritt). Evt om det er vanskelig å få ned mektige ting kan det kanskje være lettere å få i seg frukt, nøtter, en smoothie eller yoghurt el.

Back
Topp