Matlyst

BatLion

Flørter med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Til dere med dorleg matlyst, hva spiser dere?

Eg eeeeer så matlei, og salat er absolutt på no go lista.. :banghead:

Tips pil enkle og gode oppskrifter, som ikke tar så lang tid? :angelic:
 
Ostesmørbrød med tacosaus, taco og spaghetti med en oljedressing vi lager fra bunnen av, er omtrent det jeg får i meg nå... I alle fall er det kun det som frister... Og masse kald frukt!
 
Min utfordring er at magen føles stappet med en gang, så vanlig mat blir for mye av det gode. I tillegg blir jeg oppblåst av alt, så får en underbevisst aversjon til det meste.

Ristet brød med smør har vært min go to når ingen ting frister.

Ellers så er suppe greit å få ned, da kjennes ikke magen så full etterpå, men man blir mett.

Wraps har gjort meg mindre oppblåst enn skiver.

Om jeg presser i meg vanlig middag må jeg være forberedt på akutt tretthet, uggenhet og gigamage med påfølgende luftsmerter...:dead:
 
Jeg orker heller ikke tung mat da jeg blir så stinn og oppblåst av mye mat om gangen, og salat er heller ikke så fristende. Skeiet ut med pizza på fredag og har angret på det hele helga :bored:Jeg har gått for litt "rett i koppen" varianter og kald frukt. Og riskaker mot uggenheten.
 
Blir også mett etter bare litt mat. Lite som frister. Godt med oppkuttede epler og nektarin. Hjemmelaget pizza var godt i går. Ristet brød med smør, skinke, sterk sennep, tomat og pepper er godt. Ellers er havregryn med melk krisemat hvis ingenting annet frister.
 
Ostesmørbrød med tacosaus, taco og spaghetti med en oljedressing vi lager fra bunnen av, er omtrent det jeg får i meg nå... I alle fall er det kun det som frister... Og masse kald frukt!
Har laga litt toast ol. Men aldri med Taco saus! Det kan eg prøve!
Taco har jo Salat i seg! Spagetti har vert innanfor!
 
Har laga litt toast ol. Men aldri med Taco saus! Det kan eg prøve!
Taco har jo Salat i seg! Spagetti har vert innanfor!
Ikke nødvendigvis :hilarious: Spiser den innimellom med bare guacamole, rømme, tacokjøttdeig, ost og nachos i lompa :p
 
Vært matlei jeg og, fikk dilla på wraps med skinke, avocado, løk, mango (eller mais), paprika og rømme. Tar et par sek å lage, kan pakkes i alufolie og legges i kjøleskapet over natta så har du lunsj klar
 
Har aldri vært noe frokostmenneske, og særlig ikke nå i svangerskapet, så for å få i meg næringsstofffer om morgenen og dermed unngå kvalme, pleier jeg å drikke en noka-shake. Jeg synes ihvertfall de er lette å få i seg, men er ikke alle som liker de så godt. Utover dagen går det som regel greit med brødskiver og frukt. Vanskeligste er middagsmat! Det skifter fra dag til dag hva jeg har lyst på og overhode ikke lyst på, så prøver å bare smi mens jernet er varmt hvis jeg plutselig kommer på noe jeg vil ha :p
 
Knekkebrød med nugatti på jobb :-O Matlyst på boks som de sier. Aldri spist sjokoladepålegg før, bare fikk innfall da jeg skulle kjøpe lunsj og ikke hadde lyst på noe. Det får opp blodsukkeret i alle fall.
 
Her går det i skive med hvitost og kaviar eller rødbetsalat, og bacon og pepperleverpostei. Sliter med ulvehunger og kvalme og aversjoner og knapt noe frister.
 
Jeg har helt vilt med matlyst! Stappe mett, men har fortsatt veldig lyst på mere mat.
Tror det kanskje kan være pga snusslutt. Får aldri mettet akkurat den, så føler på ett sug hele tiden.
Uke 5 og 6 hadde jeg dårlig matlyst og litt kvalm, men rett i koppen supper fikk jeg i meg. Vet ikke hva som er verst egentlig :dontknow
 
Til vanlig har jeg slitt mye med frokost, og har til og med fått brekninger. Da har jeg kjøpt «måltidserstatter»(en slags shake) på apoteket for å få forbrenningen i gang. Det hadde jeg nok brukt nå hvis jeg hadde slitt med matlyst. Men nå som jeg er gravid har jeg plutselig fått frokostlyst, og det er så deilig. Elsker virkelig å ha matlyst, men jeg er veldig bestemt fra dag til dag på hva jeg skal ha og ikke.
 
Last edited:
Jeg blir også veldig fort mett og føler meg helt stappa av halvparten av det jeg kunne spise før. Er SÅ sulten, men kjempevanskelig å finne noe jeg har lyst på. Må ofte bare spise noe jeg egentlig ikke har lyst på, fordi jeg blir dårlig av å være sulten. Har hatt lyst på falafel i flere dager nå, så i morgen skal jeg på kebabsjappe og kjøpe meg det! :happy:
 
Back
Topp