Matlyst

MissFlite

Glad i forumet
Flere som ikke har noe særlig matlyst? Jeg blir litt sulten gjennom dagen, men orker ikke spise mye. Trodde kanskje matlysten ble større, ikke mindre! Legger på meg, så da er det kanskje ikke så farlig?

I går fikk jeg i meg to brødskiver, et halvt eple, en smoothie, ett og et halvt pizzastykke, en yoghurt og to glass melk, pluss vann.I første trimester da jeg hadde masse matlyst spiste jeg det på et måltid :laughing005

Har mistet litt matlysten ja. Får i meg nok mat men er liksom ikke sulten så ofte lenger. I tillegg så føler jeg meg så utrolig fort stappa full. Merker vell kanskje det at magesekken har fått litt mindre plass:shy:

Babyene begynner å bli «store» nå og tar mer plass i magen, så da blir det mindre plass til masse mat. Jeg klarer ikke spise så mye mat på en gang. Kan føle meg veldig sulten noen ganger, men blir fort «stappmett».. Tror det er lurt å prøve få i seg mange små måltider iløpet av dagen. Er ikke så flink på det selv, da jeg glemmer å spise når jeg ikke er sulten.

Jeg er ikke sulten men tvinger i meg litt mat 4 ganger om dagen.
Men går allikevel ned i vekt. Jordmor sier det ikke er farlig siden jeg har ekstra fett å tære på, men må ærlig innrømme at jeg ikke liker det noe særlig. Hittil har jeg gått ned 7 kg.

Her er apetitten god som vanlig. [emoji6]
Den var betydelig redusert frem til uke 15/16 pga kvalme (fra uke 7), men har siden vært stabil.

Ikke mindre matlyst egentlig, men har blitt kresen! Mye mat som jeg KAN spise som jeg bare ikke vil spise når det står foran meg... alt fra kylling til diverse pålegg [emoji849] kjedelig og ikke noe hyggelig for den som lager maten [emoji85]

Samme her. Kjempe dårlig matlyst. Får i meg veldig lite også før jeg føler meg stappa. ‍♀️

Back
Topp