Matlyst

• Trådstarter Trådstarter Mam
  • Opprettet Opprettet
M

Mam

Guest
E snart 3 mnd sia fødsel, å d virke som om æ har mista den hær sulthets følelsen helt. Kjæresten å andre folk rundt mæ må faktisk minne mæ på å spise. Klare ikke spise å æ blir så uvell når æ har spist. E d normalt å ikke ha go matlyst etter fødsel eller?

Er vel normalt å miste litt matlyst tror jeg.. Gjorde det selv og hadde mer en nok med å tenke på baby.. Men hvis du ammer osv er det jo lurt av mimne seg på å spise så melka blir god og næringsrik :)

Jeg og slet med manglende matlyst de første mnd. Det går over etter hvert. Sett alarm på hver 3. time så du får i deg nok næring.

Er vel normalt å miste litt matlyst tror jeg.. Gjorde det selv og hadde mer en nok med å tenke på baby.. Men hvis du ammer osv er det jo lurt av mimne seg på å spise så melka blir god og næringsrik :)
Ja, føle d ikke blir tid å spise når man har en baby på armen hele dagen. Måtte gi opp amminga pga for lite melk. Å d har nok me stress å lite næring å gjøre desverre :(

Jeg og slet med manglende matlyst de første mnd. Det går over etter hvert. Sett alarm på hver 3. time så du får i deg nok næring.
Ja, d e nok ikke så dumt :) Men d blir fort glemt viss man har en urolig baby å man e aleina

Hadde samme problemet når eg var i permisjon. Hele formiddagen gjekk til og passe på baby og når babyen såv skulle alt i huset ordnes. Så spiste som regel frokost i 8 tiden. Og middag 1530 når mannen kom hjem fra jobb. Blei svimmel rett før middag men glemte det hverdag like vell

Jeg slet med matlysten frem til mini var 8 mnd :-/ måtte ha alarm på tlf til faste tider for å huske å spise litt.

Hadde samme problemet når eg var i permisjon. Hele formiddagen gjekk til og passe på baby og når babyen såv skulle alt i huset ordnes. Så spiste som regel frokost i 8 tiden. Og middag 1530 når mannen kom hjem fra jobb. Blei svimmel rett før middag men glemte det hverdag like vell
Ja, d blir jo desverre sånn når mannen e på jobb for da e æ jo aleina me han. Å lillingen kreve mye oppmerksomhet i løpet av dagen. Å når lille for en gangs skyld sover så e d jo husarbeid å få ordna mæ sjøl litt så blir ikke tid til mye anna i løpet av en dag. Spesielt ikke ånkli middag når æ e aleina..

Jeg slet med matlysten frem til mini var 8 mnd :-/ måtte ha alarm på tlf til faste tider for å huske å spise litt.
8 mnd!? Huff, d va lenge... Håpe d blir litt bedre etterkvært, for d e tungt å ikke klare å spise å ha folk rundt som mase å blir sint for at æ ikke spis så mye som dæm ønske...

Jeg tenker at en opplagt mamma som får i seg mat er viktigere for en baby enn rent hus og at huset er på stell til enhver tid.

Jeg ville prioritert meg selv foran husarbeid sånn at jeg fikk i meg mat. Så får husarbeid komme senere.
Og så er det jo ikke sånn at mannen (hvis man har det) trenger å slippe unna husarbeid helt da selv om kvinnen er hjemme i perm ;-)

Det er faktisk en jobb å være hjemme med baby og.

Så mitt viktigste tips er å prioritere seg selv foran huset ;-)

8 mnd!? Huff, d va lenge... Håpe d blir litt bedre etterkvært, for d e tungt å ikke klare å spise å ha folk rundt som mase å blir sint for at æ ikke spis så mye som dæm ønske...
Jeg ga beskjed om at folk bare måtte slutte å mase for det hjalp ikke på. Husket ikke å spise uansett hvor mye de maser... Derfor begynte jeg med alarmen :) begynte gradvis med å lage meg en smoothie på morningen, for er mye lettere å drikke noe enn å faktisk spise noe når man egentlig ikke har matlyst. Jeg følte at jeg måtte liksom bygge opp igjen sultfølelse på nytt.

Back
Topp