Matlyst..

Maag8

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg merker at jeg sliter med matlysten om dagen! Jeg lager meg frokost, middag etc- men klarer ikke å spise det!! Jeg gjør selvfølgelig det tilslutt, men det er utrolig vanskelig! Før jeg ble gravid var jeg et matmonster- og det er veldig vanskelig og ikke minst slitsomt å gå rundt å bli kvalm av tanken på å spise. Jeg er veldig opptatt av å få i meg riktig næring, for meg og baby! Men denne perioden er ikke lett altså.. :/

Er det flere som opplever det slik- evt har dere noen tips til mat som kanskje er lette men næringsrike?

Sliter veldig med matlysten.. Ikke noe som frister, og hvis noe skulle friste og jeg endelig får kjøpt det inn har jeg ikke lyst på det lenger... Her er deg kvalmen som har skylda.. Merker at kroppen er sulten, men kroppen har bare lyst til å ligge stille i senga for å unngå å fly på do.,

I dag har jeg spist noen mariekjeks.. :p

Jeg har sånn berg-og-dalbane-matlyst jeg. Noen dager vil jeg ikke ha noenting, andre dager vil jeg helst spise hele tiden - og fortrinnsvis det mest usunne jeg kan komme på :meh: Er det lov å håpe at det blir til en slags balanse til slutt? :angelic:

Jeg har ingen matlyst :( prøver å få i meg litt, men ca alt kommer jo bare i retur. . Blir mest vann :/

Samme her! Er ikke noe pålegg jeg har lyst på.. I det siste har jeg spist brødskive med banan! Sambo spør hva jeg har lyst på til middag, kommer ikke på en eneste ting jeg kunne tenkt meg.. Samtidig som jeg er ofte sulten(!!) blir jo gal av å gå rundt å tenke mat mat mat, mens ingenting frister..

Her og. Spiste alt jeg kom over i starten, men så kom kvalmen, som aldri slipper så sliter å få i leg riktige mengder og næringsrik mat.

Sliter med det samme, og har veldig dårlig samvittighet for å spise så uregelmessig og usunt for tiden. Men når man har så merkelig apetitt /mangel på, så er det jo håpløst å tenke sunt. Det får bare bli slik nå i denne perioden fram til uke 12 tenker jeg.. (da forsvant kvalmen helt forrige gang iallefall) Så får jeg spise mer fornuftig og normalt etter det. :-)
Blir veldig uøkonomisk denne perioden her og. Kjøper jo masse ting i butikken jeg TROR jeg vil orke, men litt etter orker jeg det ikke likevel.

Samme her! Er ikke noe pålegg jeg har lyst på.. I det siste har jeg spist brødskive med banan! Sambo spør hva jeg har lyst på til middag, kommer ikke på en eneste ting jeg kunne tenkt meg.. Samtidig som jeg er ofte sulten(!!) blir jo gal av å gå rundt å tenke mat mat mat, mens ingenting frister..
Akkurat sånn har jeg det også! Har ikke særlig kvalme, men er kjempe sulten uten at jeg har lyst på noen ting. Særlig morgen og kveld :/

Back
Topp