Matlyst?

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Jeg sliter skikkelig med matlysten for tiden. I dag fikk jeg i meg 2 brødskiver til frokost,pluss 3 glass melk :p
Men det smakte ikke,det var bare fordi jeg måtte spise. Har heller ikke lyst på noe. Ingen verdens ting,ikke spekeskinke eller brie en gang som jeg har hatt veldig lyst på før,sikkert fordi det er fy-mat.
Jeg kan godt spise sjokolade,men har ærlig talt ikke spesielt lyst på det heller. Jeg spiste frokost kl.8 så jeg burde spise lunsj nå,men jeg er ikke sulten og ingenting frister uansett.
Er så kjedelig å ha det sånn,for jeg vet jeg må spise og at det ikke er sunt for hverken kroppen eller humøret å la være å spise. Tror jeg må dra på apoteket igjen og kjøpe flere sånne ernæringsdrikker. De smaker ikke spesielt godt,men da vet jeg at jeg har fått i meg noen fornuftige kalorier hvertfall.

Blir jo helt ødelagt av dette været også. Skulle liksom være flink og gå en 30 min tur hver dag,men det har jeg ikke gjort de siste 2 dagene. Det har begynt å snø igjen og alt er grått og vått. Den fine vårsola vi hadde er borte,og jeg finner virkelig ikke motivasjon til å gå ut. Så da får jeg dårlig samvittighet fordi jeg bare sitter inne. Tenker at jeg er skikkelig lat som ikke gidder å komme meg ut en gang.
I dag har jeg brettet tøy mens jeg ser på tv,men stoppet plutselig opp,for jeg orka ikke mer. Er egentlig skikkelig trøtt også,men det nytter ikke å sove. Med en gang jeg prøver å legge meg ned for å slappe av blir jeg "våken" igjen.

Uff,føler jeg ikke gjør annet enn å klage for tiden,og dette var bare ment som en liten tråd om matlyst og om noen har noen tips,men det ble visst klaging igjen,sorry..

Jeg har heller ikke matlyst om dagen.. Ikke i det heletatt! Jeg har alltid vært småspist, men glad i mat.. Nå er det ingen verdens ting som frister og for å være ærlig har jeg ikke spist frokost enda =S Er sååå vondt å spise når man ikke er sulten.. stopper seg bare...
Samboer'n liker ikke at jeg spiser så lite.. Så han prøver alt han kan.. I dag når han er ferdig på jobb har han bedt om å få lage noe god mat som kanskje kan friste meg mer enn det "vanlige" vi pleier å spise..
Han har laget det engang før, og da var det helt fantastisk.. Så får bare krysse fingrene =)

For min del pleier det å funke veldig fint å skjære opp masse god frukt og sette fram.. Er ikke mat, men er jo bedre enn ingenting! Men akkurat nå har vi ikke frukt og jeg orker ikke reise ut i snøen =P

Smoothie! funker alltid hos meg når jeg ikke vil ha noe. Enten med vanlig fløteis eller isbiter, bananer og jordbær. Sleit veldig med matlyst og oppkast for ikke lenge siden, så det var en gull verd innvistering i en blender. :)

Smoothie var også en anbefaling jeg fikk av jordmor her. Bedre enn å ikke spise noe. ;)

Kanskje jeg får prøve smoothie igjen da. Men føler liksom ikke jeg blir mett av det,eller at kroppen blir mett liksom. Hmm

Jeg har motsatt problem...kan spise heeeele tiden :-/ må skikkelig styre meg for å ikke spise hele tiden...har ikke så god selvdisiplin!

Smoothie er knallgodt! =) Jeg var på ernæringskurs gjennom jobben for en stund siden.. Da anbefalte de å ta oppi et rått egg, smaker ingenting men gjør den fyldigere og metter mer =)

Her har matlysten faktisk kommet seg litt i dag =) Sikkert penicillinen som har begynt å virke =)

Det eneste jeg spiser om dagen er kaptein kjeks og ost.. :) jeg lager middag til di andre her, men er sjelden jeg spiser noe av det selv.. I dag skal jeg ha flesk og duppe til middag, det gleder jeg meg til å spise da.. :)

Smoothie er knallgodt! =) Jeg var på ernæringskurs gjennom jobben for en stund siden.. Da anbefalte de å ta oppi et rått egg, smaker ingenting men gjør den fyldigere og metter mer =)

Her har matlysten faktisk kommet seg litt i dag =) Sikkert penicillinen som har begynt å virke =)

Kan man spise rå egg når man er gravid ? :-)

Jeg hadde ikke engang tenkt på det.. Men det var bra =P

Back
Topp