Matlyst

S.t.i.n.a.

Flørter med forumet
Kvalmen er nesten helt borte, men matlysten er enda veldig dårlig. Kan ikke skjønne det, har gått fra 76.5 til 72.3 uten å kaste opp... Noen tips til god mat dere liker om dagen?

Forrige svangerskap spiste jeg nesten bare kylling til alle måltider.. 

Denne gangen har jeg lyst på det meste, men i begrensede porsjoner.. blir lissom mett før jeg får begynt å spise.. men jeg MÅ ha noe varmt til lunsj på jobb.. 

samme her, jeg har også gått ned...men jeg spiser litt det jeg lyster på, går i butikken og finner ut hva jeg lyster på

Jeg sliter også med å finne noe jeg kan spise uten å bli kvalm. Kan ha lyst på det ene og det andre til middag, men når vi sitter der og skal spise så sitter jeg bare og pirker.
MEN i går så laga mamma pinnekjøtt, og DET gikk ned på høykant :D Så endelig!!!! Regner med det blir en del sånne middager framover :D hehe!!

Forrige gang så gikk det kun i kylling og ostesnitsel sammen med ris og bernaise saus, den første halvdelen og så fisk og taco den siste halvdelen av sv.skapet :)

hjemmelagd tomatsuppe med kjøttboller! Pasta bolognese! Hjemmelagd kylling-karri suppe! Indisk! Thai! Dette er de tingene jeg har mest lyst på for tiden:) men så har jeg heller ikke noe problem med matlysten:) vil aller mest ha ting med MASSR smak!

Jeg sliter også med å finne noe jeg kan spise uten å bli kvalm. Kan ha lyst på det ene og det andre til middag, men når vi sitter der og skal spise så sitter jeg bare og pirker.
MEN i går så laga mamma pinnekjøtt, og DET gikk ned på høykant :D Så endelig!!!! Regner med det blir en del sånne middager framover :D hehe!!

Forrige gang så gikk det kun i kylling og ostesnitsel sammen med ris og bernaise saus, den første halvdelen og så fisk og taco den siste halvdelen av sv.skapet :)

Her går det desverre andre veien. Matlysten er på topp og jeg spiser alt mulig hele tida.
Klementinene nå er veldig gode da!!!
Ellers har jeg dilla på grovbrød med brunost eller gulost.

Jeg føler at jeg smått om smått blir litt og litt slappere i fisken. Ikke pga graviditeten, men pga småspising her og der for å forsøke å forhindre litt kvalme. Men kjenner meg igjen i at ikke så mye frister. I går fikk jeg lyst på pasta med kjøttdeig og tomatsaus (bologneish i en eller annen retning), men orket ikke å begynne på det kl 21, da var det jo snart på tide å komme seg i seng ;) I dag skal vi til svigers å spise, så er spent på hva de disker opp. Kanskje jeg kan lage meg pasta med kjøttsaus i morgen!? :-) *vil ha*

Nå tror jeg kvalmen min er på vei til å gi seg, men jeg sliter også med matlysten og apetitten. Jeg blir stappmett av en liten brødskive og har ikke lyst på noe mer før mange timer senere. Må tvinge i meg maten.

Det som frister for meg er krydret mat og helst ikke for mange klumpete ting (f.eks. ikke kjøttkaker eller noe med kjøttklumper i, men rent kjøtt med saus går bra).

Jeg har det det samme som deg, har vært kvalm, men ikke kastet opp og allikevell gått ned 4 kilo. Har fortsatt lite matlyst og spiser bare hva som frister. Brødskiver er ikke populært....
Jeg prøver bare litt innimellom, har ikke noe jeg kan si om: DETTE har jeg lyst i......

Er så enig at brødskiver er pyton, normalt kan jeg spise brød til alle måltider. I kveld hadde jeg så lysst på fiskesuppe eller pytt i panne.... Orker ikke styre med det så sent...

Back
Topp