Matlei!

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Noen gode forslag til middagsmat? Eller gode og raske mellommåltid? Er så fryktelig matlei og kommer ikke på noe som helst fornuftig å lage, og så går timene så fort at jeg ikke rekker å spise mange nok måltid... Er jo viktig å få i seg nok næring midt oppi disse ammetider...

1. Legg tomatskiver i ei ildfast form, laks eller torskefilet over og pensle fisken med pesto. Hell over noen spiseskjeer olje og strø over litt salt. Stekes i ovn på 180 grader i ca 15 min. Server med ris, potet eller spis den "plain". Forbered gjerne alt og ha forma klar i kjøleskapet så tar det kortere tid når du er sulten:-)

2. Smør tortilla-wraps med Philadelphia-ost, dekk så et lag med ruccula-salat og til sist: røkt laks, evt spekeskinke. Rull så wrapsen sammen og skjær rullen i mindre biter. Kan stå i kjøleskapet for småspising når som helst..:-)

3. Kok ferdig ris som du har stående i kjøleskap. Når du er sulten pisker du egg sammen, har i skinke i terninger, ris, og evt grønnsaker som løk, paprika etc. Stek som eggerøre og spis:-)

1. Legg tomatskiver i ei ildfast form, laks eller torskefilet over og pensle fisken med pesto. Hell over noen spiseskjeer olje og strø over litt salt. Stekes i ovn på 180 grader i ca 15 min. Server med ris, potet eller spis den "plain". Forbered gjerne alt og ha forma klar i kjøleskapet så tar det kortere tid når du er sulten:-)

2. Smør tortilla-wraps med Philadelphia-ost, dekk så et lag med ruccula-salat og til sist: røkt laks, evt spekeskinke. Rull så wrapsen sammen og skjær rullen i mindre biter. Kan stå i kjøleskapet for småspising når som helst..:-)

3. Kok ferdig ris som du har stående i kjøleskap. Når du er sulten pisker du egg sammen, har i skinke i terninger, ris, og evt grønnsaker som løk, paprika etc. Stek som eggerøre og spis:-)

Takk for tips! Så veldig godt ut alle tre! Blir en trilletur til butikken i mårra :) genialt med noe som kan stå ferdig i kjøleskapet, blir kanskje lettere å få spist noe da :) hvis ikke ammetåka slår inn og jeg glemmer det da :P

Har middagsplan på fire uker om du vil ha.. Tror jeg delte den her for en god stund siden...

Åh, gjerne!!! Middag er helt håpløst!!
Minn meg på det i morgen, så skal jeg legge ut.. Har lista på pcen ser du;-) Og et snev av ammetåke, så det er fort gjort at det blir glemt:-P

Back
Topp