Matlagings-tråden

I dag har lille spist ca. en kvart porsjon hirsegrøt med litt rapsolje :)
Foreløpig liker han alt han har fått smake.
Smakte avokado to dager på rad, andre dagen spiste han flere skjeer, ble kanskje litt mye. Fikk litt vondt i magen og prompet mye utover dagen :( Tenker å gi det igjen, men passe på mengden og øke sakte.
Sikkert greit å avvente litt da ja. Lille fikk et par teskjeer med avokadopure idag han også.. Og er vel oppe i en halv porsjon grøt nå. Kjempe gøy asså :D
 
Forsøkte å lage Holle idag. Synes den var så klumpete?

Hirsegrøten? Vil ikke si den er klumpete, men ikke helt "glatt" heller. Jeg blander den litt tynn da. Har i litt pulver, lar den stå og tykne litt før jeg evt. har i mer.
Lager du den med vann eller mme/mm?
 
Hirsegrøten? Vil ikke si den er klumpete, men ikke helt "glatt" heller. Jeg blander den litt tynn da. Har i litt pulver, lar den stå og tykne litt før jeg evt. har i mer.
Lager du den med vann eller mme/mm?
Lagde med mme. Kanskje jeg ikke varmet mme godt nok. Hipp sin er nemmelig helt glatt. Kanskje den bare er sånn kornete da?
 
Lagde med mme. Kanskje jeg ikke varmet mme godt nok. Hipp sin er nemmelig helt glatt. Kanskje den bare er sånn kornete da?

Har ikke blitt helt glatt når jeg lager den, men ikke veldig kornete heller. La den stå og tykne litt når du har rørt inn pulveret, så jevner den seg litt.
 
Back
Topp