Matlagings-tråden

KineLee

Forumet er livet
Julibarna2014
Tenkte vi kunne ha en tråd for oss som tenker å lage mat til mini selv. Her kan vi jo dele oppskrifter,tips og erfaring.

Jeg tenker jeg skal begynne med gulrotpure og avokadopure. Går det fint hadde jeg tenkt å lage hirsegrøt. Visstnok mye jern!

Noen andre som skal lage selv -
 
Kommer til å lage middager ol selv :) kommer nok til og bruke mye av det vi har til middag selv av grønnsaker ol. Har forrestebn hørt at kokosolje skal være bra og ha i babymaten, den inneholder vist mye av det samme som morsmelk og er veldig sundt :)
 
Jeg har tenkt å lage litt moser selv. Når lillemor har blitt vant til grøt skal vi prøve med potermos og morsmelk-pure:) ser for meg gulerot eller avokadopure etter det:)
 
Vi skal teste søtpotet som første grønnsak :) næringsrikt og inneholder jern :)
 
Jeg har tenkt å lage litt moser selv. Når lillemor har blitt vant til grøt skal vi prøve med potermos og morsmelk-pure:) ser for meg gulerot eller avokadopure etter det:)
No spesiell.grunn til at du velger grøt først?
 
Ja. Tror jeg skal kjøpe det og avokado først :D har du gitt grøt hver dag?

Ja nå får han grøt hver dag :) tror han skjønner tegninga for han gliser når jeg kommer med skålen og skeia :p avokado og har jeg lyst å prøve, det inneholder jo mange sunne fettstoffer :) å hvor jeg gleder meg til å begynne å eksprimentere :D
 
Ja nå får han grøt hver dag :) tror han skjønner tegninga for han gliser når jeg kommer med skålen og skeia :p avokado og har jeg lyst å prøve, det inneholder jo mange sunne fettstoffer :) å hvor jeg gleder meg til å begynne å eksprimentere :D
Så gøy. Du gir bare på dagen eller? Ja. Kjempe gøy! Neste helg skal vi prøve litt :Det
 
Så gøy. Du gir bare på dagen eller? Ja. Kjempe gøy! Neste helg skal vi prøve litt :Det

Så spennende! Du må si hvordan det går :)

Ja jeg gir han etter den første hvilen når han er god å uthvilt :) det er ikke så mye han faktisk spiser enda, han må lære seg tekninken med å få det bak i munnen og svelge hehe :p
 
No spesiell.grunn til at du velger grøt først?
Nei, det ble bare slik:p begynte med grøt til storebror og, så kan godt være det, samt at det var kun grøt vi snakket om når jeg var hos hs sist.
 
Nei, det ble bare slik:p begynte med grøt til storebror og, så kan godt være det, samt at det var kun grøt vi snakket om når jeg var hos hs sist.

Å snakket hun om grøt? Min hs har tydeligvis noe i mot grøt, for hun snakker kun om grønnsaker :p jeg har valgt å starte med grøt for å få i han noe som metter mer. Og så vet jeg at min mor startet med grøt på meg og mine søsken :)
 
Å snakket hun om grøt? Min hs har tydeligvis noe i mot grøt, for hun snakker kun om grønnsaker :p jeg har valgt å starte med grøt for å få i han noe som metter mer. Og så vet jeg at min mor startet med grøt på meg og mine søsken :)
Ja, var det hun sa jeg kunne starte med:) gjør det du føler er best. Er du som bestemmer;)
 
Jeg kommer til å lage middager, fruktpure og slikt selv:)
Vil prøve å lage grøt også, men om han er lik storesøster så blir det ikke mye hjemmelaget grøt:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kommer til å lage middager, fruktpure og slikt selv:)
Vil prøve å lage grøt også, men om han er lik storesøster så blir det ikke mye hjemmelaget grøt:p


Sent from my iPhone using BV Forum
Likte hun ikke? Hva lagde du?
 
Så spennende! Du må si hvordan det går :)

Ja jeg gir han etter den første hvilen når han er god å uthvilt :) det er ikke så mye han faktisk spiser enda, han må lære seg tekninken med å få det bak i munnen og svelge hehe :p
Det skal jeg :) men din har ikke reagert i det hele tatt? Kan han ikke få på kvelden da?
 
Back
Topp