Hvordan går det for dere med å få i de små mat om dagen? Jeg ba om å få komme inn på helsestasjonen for å veie frøkna tidligere i uka da jeg syntes hun spiser så lite og var redd hun ikke la på seg nok.. (vi ammer enda både dag og natt) vekta var helt fin og hun følger kurven sin, så var ingen grunn til bekymring heldigvis. Men hun helsesøsteren jeg møtte mente jeg måtte kutte ut ammingen slik at jenta mi ble sulten på mat og fikk spist 4 hele porsjoner mat i løpet av dagen. Vi er ganske langt fra 4 hele porsjoner med mat, hun smaker alltid på det hun får, kan spise alt fra omtrent en halv porsjon middag til en skje.. Ofte spiser hun en full porsjon grøt Morgen og kveld. Også tilbys hun frukt og fruktsmoothie/fruktgrøt gjennom dagen.. hvor mye spiser deres små? Er det flere som enda ammer døgnet rundt?
Jenta vår klarer ikke drikke vann (eller melk) fra flaske eller kopp, så nå i varmen tilbyr jeg henne puppen hvis hun viser interesse, og det gjør hun veldig ofte.. hun får alltid vann til måltider altså (og utenom) , for å øve.. men hun bare spytter ut/det renner ut og hun svelger feil så fort vannet kommer..