Mating..

frkansen

Forelsket i forumet
Hvor ofte mater dere? Vekker dere barnet for å mate hvis det sover?

Her våkner han omtrent annenhver time og da vil han ha mat[:)] jeg har ikke brukt å vekket ham, så lenge han virker blid og fornøyd ser jeg ikke helt vitsen i det[:)] vekking blir vel bare anbefalt dersom de ikke legger nok på seg..

syntes dette er vanskelig egentlig.. for han lar det gjerne bli 4-5 timer mellom hvert måltid om vi kunn skal følge hans rytme liksom.. det syntes jo en bekymra førstagangsmamma er altfor sjeldent[8D] så jeg tror nesten jeg vil komme til å våkne han om det fortsetter å gå mange mange timer mellom..

Her våkner han selv når han vil ha mat - ca hver 2 til 3 time, også om natta. 

ORIGINAL: oggi sin

syntes dette er vanskelig egentlig.. for han lar det gjerne bli 4-5 timer mellom hvert måltid om vi kunn skal følge hans rytme liksom.. det syntes jo en bekymra førstagangsmamma er altfor sjeldent[8D] så jeg tror nesten jeg vil komme til å våkne han om det fortsetter å gå mange mange timer mellom..

akkurat sånn er det her også.. han kan fort sove i 6 timer i strekk.. og når sykehuset har pusha på at det skal være minst 8 måltider per døgn blir jo jeg kjempe bekymret.. men så er det andre som sier at man bare skal la dem sove for de spiser seg opp etter hvor sultne de er når de våkner..  skal ikke være lett detta..

ORIGINAL: CaKa*

jeg måtte vekke i begynnelsen siden ho er så liten! har stort sett slutta med det nå med mindre det går veldig mange timer.. tidligere fikk ho mat hver 3. time på dagen, men sov ca 4-5 timer på natta. nå vil ho ha med 2-4 timer mellom på dagen og på natte går det 5-6 timer (går det mer enn 6 timer vekker jeg henne)[:)]

Når begynte hun med å sove lenger om natta egentlig?[:)] Håper min sin etterhvert (om ikke alt for lenge:P) også gjør det, men nå er det mating annenhver time om nettene også..[8|]

husker fra sist så gav jeg henne hver tredje time på dagen, da sov hun bedre på natta.:p

men det var kanskje fra når hun var litt eldre enn et par uker da:p

Jeg har fått et skikkelig murmeldyr, han sover så å si hele tiden...
Så jeg vekker han når det har gått mellom 3 og 4 timer, men kun fordi han gikk ned så mye
på sykehuset. Om natta så lar jeg han våkne selv, da kan det gå opptil 5 timer før han vil ha mat.
Jeg håper han får i seg nok, men regner med at han ikke hadde sovet så mye om han var sulten
og utilpass...

Må som regel vekke en av guttene, for jeg prøver å mate de samtidig slik at jeg ikke blir sittende å mate hele døgnet. Mater ca hver 3-4 time.

Mini var veldig slapp og sliten i starten, fikk da mat på sonde hver 3. time. Da vi begynte med fullamming på nyfødtintensiven fikk vi beskjed om å la henne styre mest mulig selv, hun måtte føle seg sulten og uthvilt for å få god effekt av amming, men nærmet vi oss 4 timer burde vi vekke henne.

Nå kan hun periodevis kreve mat annenhvertime og ha lengre sove intervaller innimellom. Hun våkner stort sett selv innen 4 timer for mer mat, men sover hun og jeg lenger på natta så er det helt greit nå, hun legger fint på seg og spiser mye på dagen og kvelden.

Enkelte barsel avdelinger er ganske bestemt på 3 timers matingen, og i starten er det en veldig grei regel å følge: Har ikke barnet våknet selv etter 3 timer så kan man vekke rolig med et bleieskift og så tilby mat - da lærer dere fort om barnet faktisk er sultent eller bare trøtt og trenger litt mer hvile før de er klar for ammejobben.

Synes ikke jeg gjør annet enn å mate lillemor. Hun sovner med en gang hun får puppen i munnen,og blir derfor ikke mett nok til å sove lenge,så det kan gå 15 min så er hun sulten igjen. Føler jeg sitter med henne konstant i fanget og mater....
Er så sår at jeg holder på å dø,selv om jeg har prøvd alle kjerringråd[:(]

Ho våkner som regel rundt kvart tredje time, litt lenger om natta. E fornøgd så eg vekker ho ikkje. Har lagt godt på seg

Back
Topp