Mating om natten

MamaJane

Betatt av forumet
Hei jenter.,. hvordan gjør dere det med amming etter leggetid? Her er minsten eeeldiig trøtt i 17:30 tiden, prøver å holde ham oppe til kl 18 og legger ham da. Har pleid å vekke ham for mat igjen i 23 tiden, men har prøvd å ikke vekke ham, da våkner han av seg selv i 01-tiden. Og deretter i 03:30 tiden, og og typisk i 06-tiden igjen.. Synd det lange strekket tidlig på kvelden ikke er på natten. Vekker dere minsten for mat før dere legger dere? Når er det man kan slutte helt med mat om natten? Og hvordan er natten hos dere?
 
Ganske lik. Begynner stell 6, sovner rundt 7, mating nå ( halv ett ) så våkner hun vanligvis igjen halv fem.
Skulle gjerne strekt den siste til 6 for da står mannen opp likevel og går på jobb... Fullammer, ( har gitt litt risgrøt på kvelden, men fikk ikke i dag for jeg synes hun fikk så treg mage av det. Har gitt litt smaker på dagen, sviske, kokt eple, potet )


Sent from my iPhone using BV Forum
 
For å unngå at han er trøtt for natten alt for tidlig prøver vi å ha en 30 mins dupp mellom kl 16-17. Helst ikke sove etter 17! Får litt grøt i 18-tiden, så pysj og natta rundt kl 19. Da sovner han nesten frivillig! Har aldri vekt han for mat...

Han har begynt med en uting å våkne kl 23 for mat (som jeg håper han gir seg med snaaart), men vanligvis spiser'n samtidig med din baby: Rundt kl 01 og 0330, varierer med 45 min til og fra. Innbiller meg at 0330 spisingen er litt unødvendig, han sovner veldig fort. Mer vane enn sult?

Står opp omtrent på minuttet kl 06 hver dag! Men heller tidlig i seng og morgenfugl, enn seint oppe og sein morgen.. Det er jo denne døgnrytmen jeg ønsker den gangen han forhåpentligvis sover gjennom natten! (Herregud, det gleder jeg meg til.. *håper*)

Begynner nattavenning med en gang jeg "får lov". Tenkte å høre litt med HS, men de bør vel være over 6 mnd og ha to fullverdige grøtmåltid (??)..
 
Har det ganske likt her. Han blir tidligere og tidligere trøtt, legges nå i 19-tiden. Han har den lengste sovingen først, våkner for første flaske mellom 00-02, deretter hver tredje time. Han er klar til å starte dagen kl 6, men jeg prøver å drøye den litt. Vekker aldri for mat. Virker spm han har blitt mer sulten igjen, at maten ikke sitter like godt lenger, tidligere våknet han bare en gang. Prøver grøt nå, spent på om det hjelper :)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
I natt sov han helt fra leggetid kl 19 til 03.. det er ny rekord her hos oss :) håper det fortsetter slik :) da skal jeg begynne å legge meg tidligere. Har før bare ventet til kl 23 med å legge meg, for har tatt han opp å gitt ham mat da.. men hvis d funker uten å gi mat er jo det supert :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Samme her også. Her er snuppa i seng halv 8, så er det mat nesten på minutter 00.00 så er det videre 3 timer mellom vært måltid.
Hun er 4 mnd idag, og fikk litt velling Igår. Sov da 6 timer i strekk. Deilig!
Starter dagen halv 7 hver morgen.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Skjønner vi er litt i seneste laget med legging ift gjennomsnittet her :p Her legges hun for natten kl 22/23, sover til kl 5, får pupp og sover videre til kl 8:30 ca. Prøver å flytte leggetiden til litt tidligere, men da bare våkner hun igjen rundt midnatt, lysvåken og vil leke. Ja, ja, alt til sin tid :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
vi legger jentungen sånn i 8 tiden på kvelden, da sover hu til mellom 6 og 8 neste morgen, da spiser hu og sover et par timer til :) slik har hun vært siden fødsel :)
 
Gutten min får grøt i 18tiden, så flaske mellom 19.00 og 20.00 så sovner han. Sover til alt mellom 02.00-05.00 får flaske og sover til 08-09.00 ca.. :)
 
Gutten min får grøt i 18tiden, så flaske mellom 19.00 og 20.00 så sovner han. Sover til alt mellom 02.00-05.00 får flaske og sover til 08-09.00 ca.. :)

Så hvis han våkner kl 2 så sover han igjen til 8? Høres deilig ut! Her er vi oppe jevnt hver 3. Time fra legging kl 8. Noen ganger enda oftere, andre ganger er en av "bolkene" kanskje strukket mot 4 timer, men det er sjelden :D Gjør meg overraskende lite, men en del av meg ønsker jo uansett uabrutt natt! Eller i alle fall noe lengre strekk ;)
 
Sovner en gang mellom 18-19 og våkner ca hver 3 time for mat :) Våken mellom 06-07.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Så hvis han våkner kl 2 så sover han igjen til 8? Høres deilig ut! Her er vi oppe jevnt hver 3. Time fra legging kl 8. Noen ganger enda oftere, andre ganger er en av "bolkene" kanskje strukket mot 4 timer, men det er sjelden :D Gjør meg overraskende lite, men en del av meg ønsker jo uansett uabrutt natt! Eller i alle fall noe lengre strekk ;)
Det stemmer! :) inatt sov han fra 19.30-03.00 så flaske, så sov han til 07.15 ;) våkner for det meste bare en gang om natten, men noen ganger to ganger :)
 
Her sovner hun rundt 0700, så er det pupp mellom 2300- 2400, neste pupp kommer rundt 0500 som regel, og så igjen 0700- 0800. Sånn sov hun også før vi begynte med grøt om kvelden, så grøten har ikke endret mye. ( håpet jo at hun ville sove rundt jeg nå da ;-) )
Hun drikker godt og har god ro når hun ammer om natta. Om dagen har hun blitt så var for lys og lyder, og har ikke tid....
Hun sover på eget rom nå, og jeg har enn oppredd seng på rommet hennes, til amming, og til å evt sove i for meg hvis hun er litt urolig etc


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp