mating med flaske

*SommerMamma*

Forumet er livet
Huff, nei nå vet jeg ikke lenger...
Lisja har det helt fint, men i forbindelse med måltider, blir et mye uro!!
Jeg gir kun MME, og etter hvert måltid er det grining og spetakkel!
Hun svelger kanskje luft, eller tåler ikke maten!
Jeg har kuttet ut amme-teen, siden jeg ikke har sett virkningen!

Jeg gir nå minifom før flasken, og 2ml sterkt sukkervann etterpå. Noen som har gode tips??

Hvordan gjør dere det når dere gir flaske?? Hele på styrten, eller rapepauser innimellom??noe annet tips? Har ikke fått opplæring noensteder, tar bare alt på "gefûlen"..
hun drikker ca.150 hver gang, og ca. 4 timer mellom hvert måltid. Varmer opp kokt vann og tar i melkepulver for hver gang.!!
bruker dr.brown flaske, sånn med utlufting, og lite hull!

Har også prøvd nan h.a.1 fra apoteket, uten at det hjalp, så bruker vandlig nan1 igjen..

noen som vet hva mere jeg kan prøve??? hun raper jo, men virker mer som hun reagerer på å få mat i magen[:(][&o]
er så slitsomt, for det tar opptil 1-1/2 time å komme seg føre igjen etter måltidene...også på natten!..

hjelp!

Jeg fikk (god) virkning når jeg byttet fra NAN til Collett. Har forsøkt NAN H.A kun en gang, og husker ikke om jeg reagerte på noe da (og ett måltid er jo for lite å se på).

Jeg byttet til Collett for 8 dager siden. Jeg gjorde andre ting også, så hva som virker best vet jeg ikke. Jeg begyndte med babymassasje og ble flinkere til å passe på at det gikk lang nok tid i mellom, og at hun ikke fikk for mye...

MEN - etter 4 dager måtte jeg gi henne ett måltid med NAN igjen (hadde ikke med meg Collet, og kun NAN var tigjengelig). Etter det måltidet fikk hun veldige magesmerter igjen, og slet med det resten av kvelden, så jeg tror nå at hun ikke tåler NAN.

Ta 2 - 3 rapepauser i matingen, det er lurt. KJøp ammete fra apoteket. Kok opp en kopp tilsett en halv teskje ammete, trekkes i 10 min. Siles, så kan du gi direkte 3 ml før hvert måltid. Hell ca 25 ml på tåteflaske å la det stå på kjøkkenbenken, sparer deg for tid. Resten kan stå i en annen flaske i kjøleskap max 2 - 3 døgn så slipper du lage hver dag.

Vidunderkur for promping!!

Jeg bruker kun nan h.a.1, men det er forskjellig hvordan de små reagerer.
Hold deg til dr.brownflaskene, prøvde å gå tilbake til avent forrige uke opg gutten fikk skikkelig luftsmerter og forstoppelse.

hmm..kanskje jeg skal prøvde collett da,,,,for å ha prøvd!
Så den på butikken, men den var billigere, så ev en eller annen grunn trodde jeg liksom den var "dårligere" da....??!!

Noen andre som har tips??

Fikk ikke noe svar på hvordan dere mater med flasken...rapepause innimellom, eller når flasken er tømt??? Blir det kanskje mer luft av å ta flasken inn og ut ???

Du kan jo prøve collet, men mange små som ikke liker den og det lukter forjævlig av gulpen. HAr man begynt med collett så liker de den vanligvis, men prøv!!

Jeg tar alltid rapepauser. Og etter at jeg har lagt han ned så løfter jeg han opp titt og ofte og da kommer det gjerne noen flere raper..

Sukkervann får bare bort konsentrasjonen på smerten, ingen hjelp i problemet.

Fortsett med minifom.

Så du det jeg skrev om ammete? Den er super assa!

ORIGINAL: Monicus
det lukter forjævlig av gulpen.

Kan underskrive på det! Det lukter skikkelig oppkast! [:'(] Men bedre det enn magesmerter og hyling 6 timer om dagen.

ORIGINAL: Monicus

Så du det jeg skrev om ammete? Den er super assa!

ja, så det,,,har prøvd ammete, men kuttet det ut...tror jeg lagde den mye sterkere enn deg....får prøve mildere da..

Gir Minifom dråper først.

Har en t-skje sviskesaft oppi alle flaskene (sånn på babymat glass)
fikk beskjed at jeg kunne gjøre det på HS,
fordi det gikk ikke noe bra med Malten.
Det står at det er fra 4 mnd, men den kan fint brukes fra 0 mnd for å ha oppi melka.

Og nå går det så det suser!! Ikke noe mageproblemer i det hele tatt.[:D]
Bæsjer minst 2 ganger om dagen.

Har brukt Nan1 hele veien og det går helt fint.

Tar hvertfall 2 rapepauser på et måltid.
Merker han begynner å vri seg og sutre når han har svelget luft,
også er det greit igjen når han har fått rapt,
da spiser han videre...

ORIGINAL: LilleJenta

Gir Minifom dråper først.

Har en t-skje sviskesaft oppi alle flaskene (sånn på babymat glass)
fikk beskjed at jeg kunne gjøre det på HS,
fordi det gikk ikke noe bra med Malten.
Det står at det er fra 4 mnd, men den kan fint brukes fra 0 mnd for å ha oppi melka.

Og nå går det så det suser!! Ikke noe mageproblemer i det hele tatt.[:D]
Bæsjer minst 2 ganger om dagen.

Har brukt Nan1 hele veien og det går helt fint.

Tar hvertfall 2 rapepauser på et måltid.
Merker han begynner å vri seg og sutre når han har svelget luft,
også er det greit igjen når han har fått rapt,
da spiser han videre...

Da skal jeg prøve ut med et sånt glass jeg også [:D]

Synes de rapepausene fort kan bli så masete. Jeg har vært helt på tuppa og stoppet opp tre ganger gjennom flaska og en til slutt, da bare griner hun og kaver sånn når hun får flasken igjen. Synes liksom det blir vondt værre. Så nå ser jeg heller på henne om det trengs en rapepause, hun kaver og styrer fælt da.

Lurer på om vi må ta så hyppige pauser etter tre mnd er gått jeg. Tenker magen og tarmer er mye bedre etter tre mnd, det heter jo tre månders kolikk [8|][8|][8|]

Da skal jeg prøve ut med et sånt glass jeg også [:D]

Synes de rapepausene fort kan bli så masete. Jeg har vært helt på tuppa og stoppet opp tre ganger gjennom flaska og en til slutt, da bare griner hun og kaver sånn når hun får flasken igjen. Synes liksom det blir vondt værre. Så nå ser jeg heller på henne om det trengs en rapepause, hun kaver og styrer fælt da.

Lurer på om vi må ta så hyppige pauser etter tre mnd er gått jeg. Tenker magen og tarmer er mye bedre etter tre mnd, det heter jo tre månders kolikk [8|][8|][8|]

uff, ja,slik er det her òg!!!!

ka sort flaske du broka ??
ej broka dr brown! den ska gjer slik at dej ikkje svelge loft...

ho sovna som regel når ho he ete... teke ne opp før en rap vist ej merka at ho bli uroli når ho ete

Back
Topp