matglass

kinemorB

Glad i forumet
Hva startet dere med? hvor mye? hver dag?

foreløpig får han kun mme med litt grøt blandet inn, 2 ganger om dagen..

kan dette hjelpe på sovemønsteret?

Jeg har kjøpt litt av hvert av 4 mnd glass/grøt på butikken, har mye i skapet ;) :) Jeg har også gitt avokado, ettersom dette både er sunt og visstnok søvndyssende. Jeg merker iiiingenting på sovinga :P Det samme var det på storebror. Fortsatt hver 3. time på natt..... :rolleyes: Noen ganger sover han en time eller to lengre, men ikke ofte.

Her fikk veslegutt sine første smaksprøver i går,da hadde vi vært på helsestasjonen og hun sa vi bare kunne begynne:D Jeg forklarte hvordan det var med ammingen nå, han vil ha pupp mye hyppigere og våkner mer om nettene etc...

Han fikk smake på risengrynsgrøt fra hipp og noe fruktmos fra hipp. Her begynte vi med 1 liten skje med hver. Veldig skeptisk,men svelgte ned :P;)

Hvor raskt kan man øke mengde da? Hvor lenge skal man gi kun et par skjeer?
Hvorfor spurte jeg ikke om det i går,blæææ:confused:

Startet ved 3 mnd alder da han drakk så mye mme. Nå er han straks 5 mnd. Spiser grøt til frokost og kvelds, fruktmos til lunsj og begynte med litt middagsglass i dag :) Tok vel Ca 3 uker før han spiste en hel porsjon grøt. Bruker nestle sine nå men begynte med hirse fra Holle med litt fruktmos i. Risgrøten fra Holle var ikke så populær, så bruker den bare i velling hvis noen av måltidene skjærer seg, feks han er for trøtt eller hva det nå enn måtte være og er sur o_O

Har kokt fruktmos selv jeg. Svisker, pærer, eple, banan, søtpotet, gikk ned på høykant. Fryst ned pæremos og svisker i isbitformer. Passe str for smaksprøver og kan også puttes i grøt. Nestlé grøt med ris og banan var også godt. Har blitt noen skjeer hver gang, men vi øket litt hver dag.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi begynte for ca to uker siden, og i kveld spiste han nesten en hel porsjon (som jeg har fortstått er 1dl vann?). Han liker risgrøten fra Hipp mye bedre enn havregrøt fra Nestlé, som vi har måttet blande litt frukt i for at han skal ville ha.

Han smaker også på masse frukt og får litt flere skjeer sviske- eller aprikosmos til lunsj hver dag, for å hjelpe til i magen. Banan, honningmelon og aprikosmos er favorittene så langt. Tenkte å koke og mose søtpotet i morgen:-)

Vi begynte for ca to uker siden, og i kveld spiste han nesten en hel porsjon (som jeg har fortstått er 1dl vann?). Han liker risgrøten fra Hipp mye bedre enn havregrøt fra Nestlé, som vi har måttet blande litt frukt i for at han skal ville ha.

Han smaker også på masse frukt og får litt flere skjeer sviske- eller aprikosmos til lunsj hver dag, for å hjelpe til i magen. Banan, honningmelon og aprikosmos er favorittene så langt. Tenkte å koke og mose søtpotet i morgen:-)
Moser du honningmelon med stavmikser eller med gaffel? Det må jo smake kjempegodt, har i grunnen ikke tenkt på det :)

Her har vi ikke fast rutine på hva han får og når han får det enda... :/

Jeg vil ikke gi for mye av forskjellige ting iløpet av en dag, ikke enda, så vi har litt forksjellig. Han får kanskje grøt til frokost også driver jeg å lager litt forskjellig mat som han får smake på. Fruktmoser, grønnsaksmoser og sånne ting. dette får han enten til lunsj, eller til siste mme måltid i 17/17.30 tiden.

Så lenge det ikke gir magevondt, kan det nok hjelpe på søvnen. Her vet jeg ikke.. Han legger seg kl 18 og sover til ca 07.30

Vi begynte med grøt ved 3,5 mnd alder. Var oppe i full porsjon ved 4,5 mnd. Nå er han straks 6 mnd og får grøt til kvelds, fruktmos til lunsj(et beger med selvlaget, ca 100 ml) også tenkte vi å starte med middagsglass nå etterhvert.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Moser du honningmelon med stavmikser eller med gaffel? Det må jo smake kjempegodt, har i grunnen ikke tenkt på det :)

Han fikk suge på en bit, faktisk. Synes det er morsomt også, men må jo passe at han ikke får av noen biter.. Har ikke most den, men sikkert lettest med mikser, litt hard til å mose med gaffel...

Her har vi begynt med grøt, samt at han har fått smake pæremos og pærebiter i sånn nett somhan får når han plages med tennene :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

hvor tidlig kan jeg gi han det nettet med noe frukt? han har fått sutte på melon ( han har allerede begynt å få en jeksel ved 3 måneder, å føler det hjelper med noe kaldt for han)

Back
Topp