Matforgiftning?

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Jeg er i tredje trimester. i dag ble jeg akutt dårlig i magen og kvalm Et par timer etter middag. har desverre kastet opp flere ganger som er veldig ubehagelig. Så kom jeg til å tenke på at det kan jo være noen farlige bakterier som kan skade fosteret. det vet jeg ikke. vi stekte frosne hamburger til middag, etter det bittelitt ferdig riskrem fra frysedisken med jordbærsaus. Ellers har jeg kun spist et par seigmenn og biler når vi pyntet pepperkaker med gutten vår. mannen og er ikke helt i form. problemet er at man leser at bakterier kan være farlig, men det står ikke hva man skal gjøre om man frykter disse...

Ikke godt å si, men det går mye norovirus for tiden. Så kan være det.

Men hvis du er engstelig kan du ringe legevakta?

Ikke godt å si, men det går mye norovirus for tiden. Så kan være det.

Men hvis du er engstelig kan du ringe legevakta?
Leste ay disse farlige bakteriene ikke kommer symptomer på så fort. og at de kan avdekkes med blodprøver. Så da ringer jeg kanskje legen i morgen tidlig.

Dette er jo veldig vanskelig å si da, men som Klatremus sier, det er mange som er dårlige om dagen. Det går an å ringe å forhøre seg, de kan jo veilede deg eventuelt på legevakt :-)

Matforgiftning er verre enn omgangssyke sies det. Magesmerter og diaré i tillegg til oppkast. Det kommer akkutt 1-6 timer etter matinntaket. Om mannen din ikke er "helt i form" så vil jeg ikke kalle det akutt. Spørs om dere begge er smittet med omgangssyken.

Kan du skrive dette så er det ikke matforgiftning. Jeg opplevde det samme for over 1 år siden mens jeg var gravid med yngste. Skulle i dåp dagen etter med kunne dra fordi jeg spør hele natta. Ringte føden og fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det fortsatte lenge. Men ble med den natta. Aner ikke hva det var men gikk ut over babyen eller meg mer enn at jeg var litt ekstra sliten og kvalm dagen etter.

Det er jo høysesong for omgangssyke i november/desember hvert år. Går noe greier her ute nå, så jeg har gått på nåler siden vi hadde ei på besøk forrige helg som kastet opp rett etter at hun dro herfra. Har gått bra så langt, men føler ikke enda vi er trygge, sprer seg stadig. Tror nesten jeg hadde fødd en ekstra gang enn å ha omgangssyke altså :s

Jeg (og mannen) ble matforgiftet med Nr 2. Siste trimester. Fikk beskjed av jordmor på føden (ringte dit dagen etter, var ikke i form til noe da det sto på) at så lenge jeg fikk i meg veske og fødselen ikke var i gang var de ikke bekymret.
God bedring a!

Sikker på at dere ikke har fått omgangssyken i hus? Her hadde vi den i forgje uke, nesten hele småsonen i bhg til guttungen var vekke sist uke

Sikker på at dere ikke har fått omgangssyken i hus? Her hadde vi den i forgje uke, nesten hele småsonen i bhg til guttungen var vekke sist uke
Det var jo liksom det at det skjedde så kort tid etter vi spiste. Men er mest sannsynlig omgangssyke. småen har bare kastet opp 1 gang og det tror Eg var fordi han hostet så fælt. Men veldig slitsomt å være syk å så dårlig når alle er hjemme :(

Det kom brått her på meg også - mini har vært uggen lenge, så venta på det. Fikk vondt i magen helt ut av det blå, og kastet opp leeeenge. Faktisk periodevis. Vi fikk påvist noroviruset - og den er plagsom da det er etterdønninger av den også... enda etter over en uke så sliter vi med diaré meg og sønnen min... og feber også...

Det kom brått her på meg også - mini har vært uggen lenge, så venta på det. Fikk vondt i magen helt ut av det blå, og kastet opp leeeenge. Faktisk periodevis. Vi fikk påvist noroviruset - og den er plagsom da det er etterdønninger av den også... enda etter over en uke så sliter vi med diaré meg og sønnen min... og feber også...
God bedring :)

Back
Topp