Matforgiftet

Gravid-18

Augustmamma
Septemberhjertene 2018
Var hos min søster og svoger i kveld. Der fikk vi servert reinsdyr med potetpuré og grønnsaker. Jeg fikk gjennomstekt kjøtt mens de andre spiste medium. På vei hjem fikk jeg akutt trang til å gå på do og når jeg endelig kom meg hjem endte jeg opp med å sitte på do i to timer. Kom smerter og brennende følelse nederst i magen sånn takvis.
Er også uggen. Holdt på å kaste opp..
Samboer har ikke blitt syk og jeg tror ikke noen av de andre har blitt det heller. Så kan det da være matforgitning?

Tror dere dette kan ha vært skadelig for den lille?
Blir jo så bekymret!!

Hei. Det kan være vanlige graviditetsplager da ☺️ Eventuelt så kan det hende magen din har reagert på noe. Tviler på at det er matforgiftning. Men jeg mener å ha lest et sted at man skal være forsiktig med vilt når man er gravid?

Hei. Det kan være vanlige graviditetsplager da [emoji5]️ Eventuelt så kan det hende magen din har reagert på noe. Tviler på at det er matforgiftning. Men jeg mener å ha lest et sted at man skal være forsiktig med vilt når man er gravid?
Den gjelder for rådyr, elg og hjort [emoji4]

Var hos min søster og svoger i kveld. Der fikk vi servert reinsdyr med potetpuré og grønnsaker. Jeg fikk gjennomstekt kjøtt mens de andre spiste medium. På vei hjem fikk jeg akutt trang til å gå på do og når jeg endelig kom meg hjem endte jeg opp med å sitte på do i to timer. Kom smerter og brennende følelse nederst i magen sånn takvis.
Er også uggen. Holdt på å kaste opp..
Samboer har ikke blitt syk og jeg tror ikke noen av de andre har blitt det heller. Så kan det da være matforgitning?

Tror dere dette kan ha vært skadelig for den lille?
Blir jo så bekymret!!
Tror nok magen din har reagert på maten, siden ingen andre ble syke. [emoji4] skal egentlig ikke være skadelig, men pass på å få i deg nok drikke [emoji4] og blir du dårlig igjen så kontakt lege. [emoji4]

Jeg ble matforgiftet for 5 dager siden da var jeg mest sannsynlig blitt gravid. Og nå tenker jeg på om det kan ha vært skadelig for fosteret, eller om det har gått bra siden testen viste gravid nå når jeg testet... (testet 2 dager etter egentlig når jeg skulla ha hatt mens)

Okey. Bare aldri opplevd det så ille før. At jeg ikke kom meg ut fra badet. Merkelige greier.

Jeg ble matforgiftet for 5 dager siden da var jeg mest sannsynlig blitt gravid. Og nå tenker jeg på om det kan ha vært skadelig for fosteret, eller om det har gått bra siden testen viste gravid nå når jeg testet... (testet 2 dager etter egentlig når jeg skulla ha hatt mens)
Vi får satse på at det gikk bra :)

Høres ut som du ble syk av å bekymre deg for mye om kjøttet. Ved matforgiftning så blir man ordentlig syk.

Så tidlig i graviditeten får spira mesteparten av næringen fra plommesekken. Den er allerede dannet og ikke påvirket av resten av kroppen på samme måte som morkaka.
Så lenge du ikke blir så dehydrert at du stopper å tisse, skal det nok gå bra :)

Helt urelatert men jeg ble matforgiftet år jeg var mindre og jeg var dårlig i 3 dager. Kom helt plutselig ca 1-2 timer etter vi spiste og jeg kastet opp ALT i 3 dager etterpå.

Back
Topp