Matforgiftet

**hjertemamma**

Forelsket i forumet
Hei! I går ettermiddag startet det med magevondt, og etterhvert gikk det over i skikkelige magekramper, kjentes rett og slett ut som rier, hele magen spente seg. Begynte etterhvert å kaste opp, fikk frysninger og diare. Tror det var en matforgiftning, og ikke vanlig omgang?.. (hadde spist kyllingbaguett på burgerking noen timer før det startet) Noen som har noen erfaring med matforgiftning under svangerskap? Må si jeg er litt engstelig for om den lille har tatt skade av dette.. [:(]

Formen er heldigvis bedre nå,men er fortsatt kvalm og har magesmerter.

Jeg hadde nok ringt jordmor eller lege for å forsikre meg...

Jeg fikk matforgiftning av flymat for litt siden. Akkurat samme som deg.
Gikk til legen neste dag så de kunne ta blodprøver å sånn. De visste at jeg hadde for høy verdi av noen bakterier eller åssen d var.
Fikk beskjed om at jeg skulle ta d me ro,drikke mye vann og bare se ann litt om d gikk over av seg selv. Hvis d ikke ble bra eller ble verre så måtte jeg ta kontakt igjen for da kunne d bli nødvendig me antibiotika, men d va best om d bare gikk over av seg selv sa han. Han sa d skal en del til for å gi antibiotika til gravide for d kan være verre.
Jeg ble frisk av meg selv og baby har d fint[:)] Går sikkert bra for deg og hvis du begynner å føle deg bedre nå[:)]

Ifølge lege tar det omtrent ett døgn før det er matforgiftning... Du kan ha hatt kraftig omgangssyken?? 

jeg fikk det samme som deg for noen uker siden. var helt grusomt[&:] jeg tror det må ha vært en dårlig reke.
vi spiste i 8 tiden og voknet kl 3 på natta med det samme som du beskrev.
gikk over  etter at jeg hadde spydd noen ganger. gikk ikke til legen siden jeg var fin i gjenn neste morgen.

Hei!
Jeg var matforgiftet forrige svangerskap, de 3 første mnd... Hadde en campylobacter bakterier... (kylling)Var ikke veldig behagelig nei, og kunne heller ikke jobbe fordi det er smittsomt. Legen mente det ikke var noe farlig i forhold til svangerskapet, de ligger jo så beskyttet.
Men syns du skal ringe legen og få tatt en prøve. Jeg leverte avføringsprøver 3 ganger i uken i 3 mnd... Måtte ha 3 negative før jeg kunne begynne på jobb igjen.

Håper ikke du har fått dette da... Men verdt å sjekke opp! Krysser fingrene for deg.

Tusen takk for svar alle sammen! Setter stor pris på at dere deler deres erfaringer med meg! Er fortsatt litt kvalm, men ikke magesmerter lenger, så det ser ut for å snu [;)] Skal ringe jordmor i morgen bare sånn for sikkerhetsskyld, må uansett avbestille en time.
Satser på at det går bra [:D]

Back
Topp