Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Som alene klarte jeg meg med 1000kr måneden (bare mat, ikke såpe og dopapir osv). Med en mann som spiser ganske mye må vi minst bruke 3000kr på mat. Babyen vi får vil jo ikke spise noe med det første, men regner med en tusenlapp hvis han spiser normale mengder![]()
Nå har vi bestemt oss for å spare til egenkapital til hus, og skal stramme inn først og fremst på den kategorien - for der er det masse å spare. Men vil gjerne ha et utgangspunkt for hvor mye det er normalt å bruke, så har vi noe å gå ut i fra.

Det er så veldig fort å bruke mye penger på mat! Når jeg var student og ikke hadde så mye å bruke lagde jeg meg regler for å holde budsjettet nede. Kjøpte aldri kjøtt eller kylling med mindre det var på salg, drakk stortsett bare vann eller saft, spiste aldri ute osv. Nå har vi det ikke like strengt, men fortsatt prøver jeg å se på tilbud og planlegge middager, legge inn restemiddagsdager for å få spist opp osv. Til mini som kommer tenker jeg å lage middagsmat selv for det meste, for de glassene blir dyre i lengden. 20 kroner spart her og der blir litt til sluttTakk for svar!
De siste mnd har vi sikkert brukt 8-9 tusen på mat (og hygieneartikler og vaskemidler da, men uansett) i mndNå har vi bestemt oss for å spare til egenkapital til hus, og skal stramme inn først og fremst på den kategorien - for der er det masse å spare. Men vil gjerne ha et utgangspunkt for hvor mye det er normalt å bruke, så har vi noe å gå ut i fra.
Det er så veldig fort å bruke mye penger på mat! Når jeg var student og ikke hadde så mye å bruke lagde jeg meg regler for å holde budsjettet nede. Kjøpte aldri kjøtt eller kylling med mindre det var på salg, drakk stortsett bare vann eller saft, spiste aldri ute osv. Nå har vi det ikke like strengt, men fortsatt prøver jeg å se på tilbud og planlegge middager, legge inn restemiddagsdager for å få spist opp osv. Til mini som kommer tenker jeg å lage middagsmat selv for det meste, for de glassene blir dyre i lengden. 20 kroner spart her og der blir litt til slutt![]()
Noen ting vi lager kan jeg nok bare mose og ha mindre krydder i, men både jeg og samboer er forferdelig kresne, så må nok lage egne middager til lillemann så han får litt mere variert kost enn ossAnbefaler å sjekke ut BLW (google så finner du mye om det) dvs at babyen spiser det samme som dere med små tilpasninget (feks tar av en posjon til barnet før jeg salter så veldig mye
Det er både vennlig for lommeboken, forenkler hverdagen istedenfor å skulle lage egne posjoner med babymat, og baby lærer seg mye hode ferdigheter, koordinasjon, pinsettgrep, tygge,bite etc![]()
Med blw så moser du ikke matenNoen ting vi lager kan jeg nok bare mose og ha mindre krydder i, men både jeg og samboer er forferdelig kresne, så må nok lage egne middager til lillemann så han får litt mere variert kost enn oss![]()