Matallergi tester

smash

Forumet er livet
VIP
Hvordan tar man det? Er det kun blodprøver?

Jeg får sååå vondt i magen av fiskeboller, egg, fiskeboller og sjokolademelk[&:]
Er liksom ikke noe sammenheng mellom de tingene heller...

Ingen?

Ingen som vet?

Det tas blodprøver hos legen, men de er egentlig verdiløse. En henvisning til spesialist vil kunne gi deg en prikktest (ikke vondt), og en lapptest, en lapp med div "matvarer" som legges mot ryggen din i ett døgn før avlesning. Har akkurat vært gjennom det med minstemann, og fant endelig ut hva som feilet han. Har mange ganger tatt blodprøver hos legen for å finne ut hva han reagerer på, men de har ikke funnet noe..

ORIGINAL: rosa og blå hva nå?

Det tas blodprøver hos legen, men de er egentlig verdiløse. En henvisning til spesialist vil kunne gi deg en prikktest (ikke vondt), og en lapptest, en lapp med div "matvarer" som legges mot ryggen din i ett døgn før avlesning. Har akkurat vært gjennom det med minstemann, og fant endelig ut hva som feilet han. Har mange ganger tatt blodprøver hos legen for å finne ut hva han reagerer på, men de har ikke funnet noe..

Såååå mye greier?? Uff, da er det så tiltak[8D]

men som voksen er det utroolig vanskelig å få tatt noe annnet enn blodprøver,med mindre man ligger halvdød... jeg har tat blodprøver,sa at ejg ikke tåler burot,men jeg er megaallergisk etter en rekke måltider,uten sammenheng for hva som er id e forskejllige... og burot finnes jo ikke nå på året....

men de bare prøver nye og nye medisiner....crap

Vi har også akkurat vært hos spesialist med guttungen.Tok prikketest,blodprøver og laktosetest.
Vi skal også ta en avføringsprøve og sende til Ullevåll sykehus.
Gå til fastlegen og be om en henvisning til spesiallist.[:)]

ORIGINAL: ohBaby!

men som voksen er det utroolig vanskelig å få tatt noe annnet enn blodprøver,med mindre man ligger halvdød... jeg har tat blodprøver,sa at ejg ikke tåler burot,men jeg er megaallergisk etter en rekke måltider,uten sammenheng for hva som er id e forskejllige... og burot finnes jo ikke nå på året....

men de bare prøver nye og nye medisiner....crap

Burot? Hva er det?
Er så kjedelig å bli dårlig etter man har spist noe! Fiskeboller er det BESTE jeg vet, men da sitter jeg på do resten av kvelden[&:]

burot er noe plantegreier..

men det som er at reagerer man på burot,kan man ha kryssreaksjoner på en masse!!

som;selleri,purreløk,hvitløk,løk,Urter, urtekrydder og urtemedisin (persille, basilikum, oregano, Koriander m.fl.),parika,solsikkefrø,honning,gulrot,sennep +++++++++++++

Kan jo være du ikke tåler melk?

Jeg ble bedre etter å ha byttet til laktoseredusert melk iaf, og jeg har ikke påvist noen allergier.

Jeg tok blodprøver hos en klinikk i Oslo-området (tror dama hette Pernille Rød), som ble sendt til USA. Kostet 2500 kr, og da får man skikkelig svar og hjelp til tiltak.

Back
Topp