Mat

Her går det i grøt, skiver og middager ++, alt går ned. Veldig glad i avokado, egg og svisker. 6 mnd gammel, skulle tro han aldri hadde gjort noe annet enn å spise fast føde :D

Jeg lagde en kyllinggryte forrige uke med søtpotet, potet,mais og gulrot, den elsker han!
 
Hei, her går det mye ned. Hun har smakt på gulrotsuppe, avokado, brunost, gulost, smør, lefse, juice (litt fra min finger), hjemmelaget grønnsakssuppe som jeg stavmikset, leverpostei, eple, pære, banan og grøt. Banan, grøt og brødskiver er hverdagskost nå, hva hun elsker å sitte å tygge på skorper. Her har man til og med fått en tann nede!

Spennende greier, hun er veldig opptatt av all mat vi spiser og sipper om hun ser oss spise mat og hun ikke får, spesielt brødskiver :hilarious:
 
Fått to tenner her, tror de kom med en dags mellomrom. Tidligst ute av mine, morsomt hvor ulike men like de kan være :)
 
Vår spiser mye rart egentlig. Men akkurat nå er nok ABC-mos favoritten! Lager store kvanta og fryser. Bruker 6 avokado, 5 godt modne bananer og ca 400ml kokosmelk. Kjører avokadoen med stavmikser, moser bananen med gaffel, og blander sammen med kokosmelk til passe konsistens. Når hun får den til kvelds, rører jeg inn et par skjeier med nestlé godnatt-grøt i tillegg slik at den metter godt til natta.
 
Vår spiser mye rart egentlig. Men akkurat nå er nok ABC-mos favoritten! Lager store kvanta og fryser. Bruker 6 avokado, 5 godt modne bananer og ca 400ml kokosmelk. Kjører avokadoen med stavmikser, moser bananen med gaffel, og blander sammen med kokosmelk til passe konsistens. Når hun får den til kvelds, rører jeg inn et par skjeier med nestlé godnatt-grøt i tillegg slik at den metter godt til natta.
ABCmos er godt:D
Har kokt bærblanding fra eldorado, det eeelsker han her!
Tenkte å begynne med makrell i tomat på skive i morgen så han får i seg mer fisk og.
 
Mos er ikke populært her, så vi tester med vanlig mat (så lenge det er sikkert da!) Idag f.eks. var det hjemmelagde fiskeboller og potet. Deilig å sitte å smake på og grise med en fiskeboller. Blir mye vasking av unge, stol og egentlig hele området rundt spisebordet :hilarious:
Hun har fått smake på alt hun kan smake på av det vi spiser. Til nå nå tror jeg favoritter er agurk, mango, søtpotet og brokkoli.
 
Noen som har en god oppskrift på pasta til de små?
Tenkte å fryse ned porsjoner til jeg starter på jobb.
Lagde enkel torskemiddag i dag.
 
Jeg lagde lasagne i dag. Veldig enkelt og greit å dele opp for å fryse ned også ☺️ Lagde en veldig stor porsjon for å fryse ned til hele familien og tok ut litt løk, gulrot, søtpotet, squash, en halv boks hermetisk tomat, litt vann, kjøttkraft, litt kjøttdeig. Kokte det, moste det og fordelte i en liten form med lasagneplater i som vanlig. Toppet med bittelitt ost.

Nå hater tydeligvis ungen min middagsmat da, så det var ikke spesielt populært der. Men slo ann hos resten av familien i det minste! Bruker samme base til bolognese, men kjøttfond i tillegg til/i stedet for kraft. Syntes det setter mer smak men inneholder også mer salt.
 
Har du sjekket oppskrifter fra bl.a. GroGro, bare bra barnemat og min spire barnemat? Mye godt det!
 
Back
Topp