Mat

Karoline_

Flørter med forumet
Hvor mye spiser barna av nye ting? Er det noe som har begynt med de ostepop greiene? Her er litlå veldig nyskjerringe på alt så heter mat,men pga følsom mage har vi holdt til bake en del.. hun elsker frukt,får i babyfeeder. Der har hun fått smake på det meste. Idag prøvde eg med banan på skje. Å da satte hun fast i halsen,jeg blir så overnervøs jeg altså..
Selv om alle mine barn har hatt store mandler og dermed trang hals,så har jo erfaringen på akkurat det med å sette i halsen..
Men så skummelt å begynne syns jeg,går fra tynn grøt til konsistens liksom:nailbiting:
Så litt i intrisert å høre hvordan dere gjør det;)
 
Mini blir 6 mnd neste fredag, så vi er ikke kommet fullt så mye i gang. Men vi gir mos (smaksprøve) hver dag rett etter første dupp.
Begynte idag med litt frukt i matsmokk. Testet pære, men det var ikke godt :hilarious:
Skal innføre grøt på mandag :happy:
Så da vil jeg teste å gi grøt til frokost, og så litt mos til lunsj.
Viss han tåler grøten godt så vil vi kanskje begynne å gi grøten som kveldsmat heller:)

Jeg antar du tenker på de skumpinnene? De såg jo geniale ut å ha med på tur og sånt!
 
Mini blir 6 mnd neste fredag, så vi er ikke kommet fullt så mye i gang. Men vi gir mos (smaksprøve) hver dag rett etter første dupp.
Begynte idag med litt frukt i matsmokk. Testet pære, men det var ikke godt :hilarious:
Skal innføre grøt på mandag :happy:
Så da vil jeg teste å gi grøt til frokost, og så litt mos til lunsj.
Viss han tåler grøten godt så vil vi kanskje begynne å gi grøten som kveldsmat heller:)

Jeg antar du tenker på de skumpinnene? De såg jo geniale ut å ha med på tur og sånt!


ja var de jeg mente,har ei så fort blir utolmodig så tenkte at desse kunne være geniale. men redd for at hun setter i halsen:nailbiting:
 
ja var de jeg mente,har ei så fort blir utolmodig så tenkte at desse kunne være geniale. men redd for at hun setter i halsen:nailbiting:

Står at de smelter når de blir spist, nettopp for å unngå at de kan sette de i halsen.
Jeg kommer nok til å kjøpe en pakke og teste en selv. Se hvordan konsistensen blir i munnen:rolleyes:
 
Min har spist grøt og frukt mos fra 4 mnd. Har smakt på sånne ostepop. De setter det ikke i halsen når de brekker seg, det er bare litt innpå tunga. Når de faktisk setter ting fast i halsen så brekker de seg ikke altid. Min nr 2 satte en pølsebit fast i halsen og ham brakk seg ikke, han har også hovne mandler.
 
Mini spiser litt grøt 1-2 ganger om dagen og litt mos/smaksprøver på vår middag. Har også smaker en del frukt og agurk.
 
Back
Topp