Mat

Glad_mamma

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Når tenker dere å starte med mat i tillegg til melk? Mi er passert 4mnd, men tenker å fullamme litt til da hun er så fornøyd med melka :)
 
Vi tenker å begynne nå snart. Vår er 5 mnd om to uker. Han viser stor interesse for mat når vi spiser og så ønsker vi å se om litt grøt til kvelds etterhvert kan bidra til at han sover litt lenger om natten. Vi fullammer også. :)
 
Vi starta med litt smaksprøver til lillegutt rett etter han ble 4 mnd, men han får endel morsmelkerstatning også. Nå er han snart 5 mnd og er fortsatt bare på små smaksprøver. Virker ikke som han er interessert i noe mer for øyeblikket, så da får vi bare smøre oss med tålmodighet vi voksne, som gjerne vil gi han alt mulig med en gang :p
 
Vi skal begynne så fort snuppa er 4 mnd siden hun bare får mme :)
 
Mini vert 4 måneder i slutten av denne måneden, så då tenke me å begynne med smaksprøver. Fullammer og mini er i grunnen nøgd.

Vert iallfall spennende å prøve det ut for første gang :joyful:
 
Er hun fornøyd så hadde jeg ventet, vi startet rundt 4mndr med første, hun fikk mme, med yngste begynte vi rundt 5mndr, men jeg ammet til hun var 6mndr :)
 
Hu har vist så stor interesse for mat fra hu va 3 mnd så hu fekk begynne med smaksprøver når hu va 4 mnd. Storesøster viste ingen interesse og fekk først når hu va 6 mnd. :)
 
Nå har vi prøvd grøt for andre gang og det er veldig poppis! Så langt ingen problem med magen så håper det fortsetter sånn :)
 
Jeg begynte for 2 uker sider med smaksprøver (isbit størrelse) Er genialt å bruke isbit boks til å lage ulike smaker i, frys det ned og ta ut bit for bit! Han er nettopp fylt 5 mnd og trives veldig godt med å smake på noe annet enn brystmelk. Men fullammer fram til 6 mnd :) Så han smaker på mat rett etter amming ;)
 
Back
Topp