Mat!

Og sushi ...hvordan forholder man seg til det egentlig ? Leser ting som motsier hverandre og vet ikke hva som stemmer :/ ...liiit avhengig av sushi [emoji85]

Mener å ha lest at det eneste man skal styre unna er tunfisken.
 
Begrense kaffe. Blir nok å lure i mæ litt salami når lysta e på det verste! [emoji28] skal generelt prøve å være litt sunn, allerede lagt på mæ 2 kg på et par uke! [emoji30] sinnsyk matlyst, og da kun potetgull og sjokolade[emoji85]

Sushi spiste æ forrige gang, holdt mæ bare unna kveite og tunfisk[emoji5] men kan man spise tunfisk på boks?
 
Jeg holder meg unna spekemat og salami, fordi selv om 99% er trygt så kan man være skikkelig uheldig å komme over et parti som har de bakteriene som gravide ikke bør få i seg. Risikoen for min del er ikke verdt det.

Begrenser koffein og sukker. Holder meg unna den fiske og sjømat man må holde seg unna. Og myke upasteriserte oster liker jeg ikke uansett [emoji6]
 
Jeg har spekeskinke på pizza, pai og sånt som er varmebehandlet. Passer også på at kjøtt er gjennomstekt.
 
Drikker mye pepsi max til vanlig, men har så vidt smakt på det etter at jeg fant ut at jeg er gravid. Vertfall nå i starten med tanke på at man skal være forsiktig med koffein. :)

Noen som vet om man kan spise røkelaks forresten? Vi er invitert i bursdag til helgen, og skal spise treretters på hotell, der er det visstnok røkelaks til forrett. :p
 
Holder meg unna det som er anbefalt å holde seg unna, og begrenser meg til 2 kopper kaffe om dagen.

Har stort sett bare lyst på friske grønnsaker osv. uansett.. rød paprika er favoritten for tiden [emoji173]
 
Reduserer kaffeinntaket. Max 1 kopp om dagen, men frister ikke så mye heller. Spiser gulost, parmesan og smøreost, og kanskje noen brie - men ikke de resterende ostene.

Hadde planer om å forsøke å spise Sundt dette svangerskapet, men har litt lyst på snop hele tiden. Får ta det etter påske :)
 
Og sushi ...hvordan forholder man seg til det egentlig ? Leser ting som motsier hverandre og vet ikke hva som stemmer :/ ...liiit avhengig av sushi [emoji85]

Du kan spise sushi om du vet den er av god kvalitet. Men du skal ikke spise tunfisken, mtp miljøgifter og størrelse på fisk
 
Følger kostholdsrådene fra helsedirektoratet, også prøver jeg å drikke minst mulig kaffe og spise lite sukker, men de to tingene går av seg selv i begynnelsen pga kvalmen[emoji28] mister totalt lysten på godteri og kaffe
 
Drikker mye pepsi max til vanlig, men har så vidt smakt på det etter at jeg fant ut at jeg er gravid. Vertfall nå i starten med tanke på at man skal være forsiktig med koffein. :)

Noen som vet om man kan spise røkelaks forresten? Vi er invitert i bursdag til helgen, og skal spise treretters på hotell, der er det visstnok røkelaks til forrett. :p

Jeg drikker også veldig mye Pepsi Max, så tenkte at det ble vanskelig å kutte ned på det, men nå takler jeg ikke smaken.. veldig effektivt, men også litt trist.. har såå lyst på Pepsi Max, men det smaker virkelig ikke godt
 
Jeg drikker også veldig mye Pepsi Max, så tenkte at det ble vanskelig å kutte ned på det, men nå takler jeg ikke smaken.. veldig effektivt, men også litt trist.. har såå lyst på Pepsi Max, men det smaker virkelig ikke godt

Nei, det er liksom ikke helt det samme lenger. [emoji28]
 
Jeg begrenser kaffen (to kopper for dagen) og omtrent sluttet med koffein-brus. Begrenser meg på sukker og holder meg unna røykt laks og røykt kjøtt. Akkurat nå craver jeg sushi og aller mest de med tunfisk men det går jo ikke [emoji849] blir nok sushi til helgen tenker jeg.
 
Back
Topp