Mat :)

flower23

Betatt av forumet
Hva spiser deres små nå?
Vi prøvde oss på litt grøt i dag eller går det bare i pupp. :)

Mme på flaske og grøt med banansmak :-) smakt på sviskesaft, pæremos og potet/gulrot på 4mnd glass, likte ingen av delene, bare brakk seg :-P 4mnd.

Han spiser mme, grøt og pære/eplemos og potet/gulrot mos som jeg lager selv. Han er veldig fornøyd med nye smaker.

Fullammer fortsatt men prøvesmaker om dagene. Har prøvd most søtpotet, gulrot, avokado og banan samt hirsegrøt med sviskemos. Grøten og frukt var null problem. Rynket på nesen av grønnsakene men spiste likevel.

Mme, grøt, aprikosmos, pæremos, sviskenos, eplemos, søtpotetmos, brokkoli og blomkål Vesla elsker grøt med fruktmos, og spiser nå fulle posjoner med grøt morgen og kveld!

Ammer det jeg har, minst 1 flaske mme i døgnet, og litt smaksprøver av de samme greiene som alle andre over her skriver :) Ingenting på glass da, lager alt selv :)

Pupp døgnet rundt, men får en liten porsjon grøt på kveld ettersom han ikke virker å bli nok mett av melken. Ellers får han smaksprøver på dag, og har da smakt gulrot- og søtpotetmos, og eple- og sviskemos (litt for surt tydeligvis). Fått smake mango, avokado og pære i feederen, og elsket de to sistnevnte :) Gir også en liten porsjon grøt på dag de dagene jeg ikke har nok melk.

Last edited:
Takk for masse tips!
Vi får sette i gang vi også :)

Fullammer, men hun får smake litt på dette:
Sviskemos, pære/eplemos, gulrot-potet-mos, grøt, banan i safe feeder, og jordbærsmoothie :) Hun liker alt og gråter når hun ikke får mer :P
Hun har fått litt mme i sjeldne tilfeller, samt vann :)

Hun får morsmelkerstatning og pupp, får spise så mye hun vil av begge deler, men hun er forholdsvis småspist syns jeg (hun er tykk og fin, bare mamman i meg) :) hun har fått slikke bakpå en skje duppet i bananmos, og det virket som hun syns det var interessant! Hold skjea selv og smattet. Hun er litt liten til å få fast føde ennå, syns jeg, bare fire måneder, så vi venter litt med grøt og sånt til hun er seks måneder. Hun syns det er veldig spennende å se på at vi spiser, og jeg tror hun kommer til å like mat :) gleder meg og planlegger hva jeg skal kokkelere til henne!
Er det forresten noen som vet når brødskiver med pålegg blir relevant? Skjønner jo at det ikke er det første man gir, liksom. De gir vel signal. Og hvor får man tak i hirse?

Han får mme, potet og gulrot ( 4 mnd glass), svisker å sånn dær frukt yoghurt har vi prøvd noen gang :) vårres gutt like alt, så d e vældi høvelig

Har fullammet frem til han ble 4 måneder. Da begynte jeg med smaksprøver. Etter en liten stund fikk han litt mer og flere smaker (ikke samtidig). Han har et helt annet humør etter han begynte med fast føde, for nå blir han skikkelig mett ;)

Vi startet også med smaksprøver når hun var fire måneder og litt grøt når hun var 4,5 (Da begynte hun å legge på seg bra igjen). Morsmelk er hovednæringen, men hun elsker å spise mat! :D Favoritten er søtpotet blandet med morsmelk og grøt blandet med pæremos.

Lillegutt får i hovedsak mme, samt en smaksprøve frukt/grønnsaksmos og en smaksprøve grøt om dagen. :)

Hun får morsmelkerstatning og pupp, får spise så mye hun vil av begge deler, men hun er forholdsvis småspist syns jeg (hun er tykk og fin, bare mamman i meg) :) hun har fått slikke bakpå en skje duppet i bananmos, og det virket som hun syns det var interessant! Hold skjea selv og smattet. Hun er litt liten til å få fast føde ennå, syns jeg, bare fire måneder, så vi venter litt med grøt og sånt til hun er seks måneder. Hun syns det er veldig spennende å se på at vi spiser, og jeg tror hun kommer til å like mat :) gleder meg og planlegger hva jeg skal kokkelere til henne!
Er det forresten noen som vet når brødskiver med pålegg blir relevant? Skjønner jo at det ikke er det første man gir, liksom. De gir vel signal. Og hvor får man tak i hirse?
Hirse selges på helsekost hvertfall :)

Min er 4,5 mnd. Har latt hun bare smake i sånn nett hittil kanskje 6 ganger (sviskemos, gulrotmos, eplemos, bananmos). Har kjørt babygrøt laget av mais/ris (midlere mot magen visstnok ift korn), men vurderer å prøve å lage egen grøt og starte med en skje her og der frem til 6 mnd. Har skikkelig lyst til å prøve alt. Holder litt igjen da vi har slitt litt med magen og redd jeg skal gjøre det verre :P

Grøt til kvelds med sviskemos i. Prøvd pære, aprikos og eplemos. Og begynt litt med søtpotet og gulrot, det er ikke noe særlig

Back
Topp