Mat

Han er fire mnd og spiser bare morsmelk. :)
 
Han er 4 mnd + 3 uker, får en smaksprøve på frukt-/grønnsaksmos før lunsj, og 6-7 skjeer med grøt før kvelds, ellers bare morsmelk:)
 
4 mnd. Har fått første smaksprøve i dag. Avokado! Likte det veldig godt. Ellers bare morsmelk. :)
 
5 1/5 mnd og begynt med smaksprøver.. Har fått smake grøt, svisker og søtpoter :) all smaking er på formiddagen, foreløpig kun søtpoteten som har blitt akseptert ;-)
 
4,5 mnd. Får smaksprøve av noe fruktmos/svisker på formiddagen som regel, spiser 1/2 porsjon (av det som står på pakken som 1 porsjon) grøt til kvelds, ellers bare morsmelk.
 
Morsmelk, og smaksprøver på mos av diverse slag: hun har smakt søtpotet, avokado, banan, ca en teskje mos om dagen. 4 mnd.
 
4 mnd og 1 uke. Morsmelk hovedsakelig samt små smaksprøver av Div. Har smakt grøt 3-4 ganger, ikke pop! Banan, eple og pære er innafor;)
 
4 mnd + 9 dager

Han får morsmelk og 3/4 porsjon grøt til kveldsmat (I samråd med HS). Har en teskje malt eller 2-3 teskjeer sviskemos i grøten.
Startet med å smake på grøt en uke før han ble 4 mnd og trapper oppover til full porsjon.

Fra 4 mnd har han i tillegg fått smaksprøver (1-2 teskjeer). Har til nå smakt på:

Sviskemos
Søtpotet
Honningmelon
Gulrot
Avocado
 
Snart 4 mnd. Morsmelk, morsmelkerstatning etter hvert måltid og grøt med sviskemos om kvelden har han fått i 1 uke. Han var veldig klar for det! :)
 
Morsmelk om natten og tidlig morgen, grøt til frokost eller lunsj, mme resten av dagen, pluss litt middag når vi spiser ( gulrot og søtpotet har han fått så langt) mme og amming til kvelden igjen. Ammer jevnt og trutt gjennom dagen i tillegg, både mellom måltider, og før/etter grøt/middag. Han nærmer seg 5 mnd.
 
Får litt fruktmos i 12 tiden, litt grønnsaksmos når vi spiser middag og full porsjon med grøt på kvelden ned sviskemos til. Mm hele dagen både før og etter måltidene. Sover hele kvelden/natten. Er 5,5 mnd:)
 
4,5 mnd og vi har måttet introdusere litt grøt på kvelden pga litt lav vekt hos baby, samt at hun ville ha pupp ca 6 gng hver natt. Nå får hun 2-3 ts utvannet grøt på kvelden og sover 20-06 uten mat! Også sover hun videre til 9-10. Bortsett fra litt grøt er det kun mm
 
4 mnder, pupp hele døgnet og grøt rett før sengetid :) men spiser like ofte på natta etter han begynte å få grøt, så det var litt nedtur. Men vi er enda i tilvenningsfasen så han får enda ganske tynn grøt :) mulig det har noe å si.
 
4 mnd og tre uker. Hovedsaklig bare mm, men har begynt så smått å gi henne litt smaksprøver. Foreløpig søtpotet, svisker og gulrot. Gulrot var motbydelig ifølge ansiktsuttrykket hennes, søtpotet og svisker nam ;)

Hun er veldig klar for mer mat, nekter til tider pupp men gaper opp for alt som kommer på skje (får minifom og gaviscon i tillegg til smaksprøvene). Skal introdusere litt mer den nærmeste tiden.
 
Hun er en uke fra 5 mnd, og får smaksprøver (1-2 teskjeer) en gang pr dag. Hun har fått gulrotmos, søtpotetmos og sviskemos så langt, og etter litt tilvenning den første gangen går det ned. Tenker å begynne med smaksprøver på grøt i løpet av uka

Edit: Ellers får hun mm pluss en flaske mme til legging
 
Her spiser mini grøt til frokost og kvelds, samt frukt- eller grønnsaksmos til middag. Storspiser! Han elsker fast føde :) Noen mener helt sikkert at han spiser for mye for tidlig, men for oss er dette riktig. Han storkoser seg. Jeg ammer til/mellom måltidene, eller jeg gir MME til/mellom. Han har tullet og kavet så mye med puppen (i lang tid!) at jeg har mye mindre melk.

I grøten blander jeg alltid inn enten bær, frukt eller noe grønt (avokadomos, søtpotetmos, sviskemos, aprikosmos, etc etc) oooog 5 dråper vit D. Kjører også på med litt cocosa eller meierismør i grøten innimellom - spesielt kveldsgrøten.
 
Her spiser mini grøt til frokost og kvelds, samt frukt- eller grønnsaksmos til middag. Storspiser! Han elsker fast føde :) Noen mener helt sikkert at han spiser for mye for tidlig, men for oss er dette riktig. Han storkoser seg. Jeg ammer til/mellom måltidene, eller jeg gir MME til/mellom. Han har tullet og kavet så mye med puppen (i lang tid!) at jeg har mye mindre melk.

I grøten blander jeg alltid inn enten bær, frukt eller noe grønt (avokadomos, søtpotetmos, sviskemos, aprikosmos, etc etc) oooog 5 dråper vit D. Kjører også på med litt cocosa eller meierismør i grøten innimellom - spesielt kveldsgrøten.


Hvor gammel er han?
 
Back
Topp