Mat

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hva spiser du om dagen? Jeg er kjempelei av mat for tiden. Sitter på legekontoret og venter på å få komme inn til min 6ukerskontroll, og kommer på at jeg har glemt å spise frokost :p

Trenger tips til hva man kan spise!
 
Samme her. Blir alltid brødskive med ost for det er så lettvint. Men er veldig lei av det. Må jo være kjapt å lage også.
 
Havregrøt er enkelt og raskt. I stedet for sukker bruker jeg youghurt oppå.. Har også linfrø, aprikos og
Mandler i biter i :) kjempe godt og raskt
 
Spiser mye frossen frukt og kesam. Knekkebrød med salami eller kalkunpålegg. Byggrynslunsj er også blitt en hit :-)
 
Slet også med å huske å spise på den tiden. Jeg laget meg en pastasalat med ost, skinke og mais(kresen, kan putte oppi mer om ønskelig) som jeg hadde stående i kjøleskapet :) den var lett å ta frem og smakte godt :) ble selvfølgelig lei etter en uke med pastasalat til frokost og lunsj, men da var jeg kommet inn i en rytme som gjorde at jeg ble sulten til"normale" tider slik at jeg husket å spise :)
 
Smører 1-2 matpakker på kvelden så jeg har frokost og lunsj ferdig. Spiser noen nøtter og frukt/grønnsaker som mellommåltider, ett eller annet til middag og grovbrød eller speltlompepizza til kvelds. (Matpakke til skole/bhg smører jeg jo uansett på kvelden, så bruker 2 minutter ekstra på å smøre mat til meg selv og.)
Merker jeg spiser jevnere måltider etter at jeg begynte med matpakker iallefall, så for min del er det iallefall positivt!
 
Så på fb at noen hadde laget lasagne i cupcake-brett, så praktisk å kunne plukke ut småporsjoner av fryseren :) ser for meg dette kan gjøres med mange typer mat, f.eks fisk og brokkoligrateng, div pastaretter osv :)
 
Back
Topp